مراسم پرده برداری از نیم ضریح حضرت زینب(س) در خیمه گاه کربلا در مسجد معتضدی شهر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۷۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 10 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، آیین پرده برداری از نیم ضریح حضرت زینب (س) در خیمه گاه کربلا، با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و مردم مومن و خداجوی کرمانشاه در مسجد معتضدی کرمانشاه برگزار شد.

بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: کار ساخت این نیم ضریح تقریبا به اتمام رسیده و پس از انجام مراحل پایانی کار ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده برای نصب راهی کربلا خواهد شد.

صحرایی با اشاره به اینکه کار ساخت این نیم ضریح از دو سال پیش شروع شده، گفت: از ابتدای امسال شاهد تسریع در روند پیشرفت پروژه بودیم، به طوریکه ۹۰ درصد کار ساخت امسال انجام گرفته است.

وی سپس اشاره ای هم به جنس نیم ضریح ساخته شده داشت و گفت: چارچوب نیم ضریح از چوب با دوامی است که از کشور برمه وارد شده که ماندگاری بالایی داشته و تا سالهای سال پوسیده نخواهد شد.

صحرایی ادامه داد: گوی و ماسوره های نیم ضریح از جنس نقره ساخته شده و تاج هایی از جنس طلا و مس دارد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه اضافه کرد: تمام هزینه های ساخت این خیمه از محل نذورات و مشارکت های مردمی تامین شده است.

وی یادآوری کرد: به هیچ عنوان اعتبار دولتی برای این پروژه و دیگر پروژه های ستاد بازسازی عتبات عالیات در نظر گرفته نمی شود.

صحرایی گفت: این پروژه توسط هنرمندان و متخصصان کرمانشاهی و اصفهانی ساخته شده است.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار