رئیس جمهور آمریکا که برای شرکت در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه رفته است برای دیدار با همتای فرانسوی خود به کاخ الیزه رفت.
کد خبر: ۶۷۸۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵ 10 November 2018

به گزارش تابناک :  «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که به منظور حضور در یکصمدین سالگرد پایان جنگ جهانی اول به فرانسه رفته است در دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت : «ما خواستار اروپای قدرتمند هستیم.»

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ همچنین گفت: « آمریکا می‌خواهد که به هم‌پیمان خود کمک کند اما اروپا باید در زمینه  اشتراک بودجه دفاعی، عادلانه رفتار کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما خواستار اروپای قدرتمند هستیم و این برای ما خیلی مهم است و هر چه بتوانیم انجام می‌دهیم  تا بهترین و کارآمدترین چیزی شود که مدنظر هر دو طرف است.»
وی در پاسخ به اینکه از توئیت اخیر درباره ماکرون چه منظوری داشت هم گفت: «ما می‌خواهیم که به اروپا کمک کنیم.اما این باید عادلانه باشد. هم‌اکنون سهم زیادی از بودجه ها بر دوش آمریکاست.»

ماکرون هم پیش از دیدار رسمی با ترامپ گفت که آنها هزینه‌های بیشتری را به مسایل نظامی اختصاص خواهند داد.

علاوه بر روابط نظامی، مسایل مربوط به اتحادیه اروپا و ارتش اروپایی، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و شرایط سوریه دیگر مواردی است که در دیدار امروز سران آمریکا و فرانسه به آنها پرداخته می‌شود.

ترامپ در بیانیه‌ای روز جمعه دقایقی بعد از ورود به پاریس، طرح  ماکرون برای ایجاد ارتش اتحادیه اروپا را «بسیار توهین‌آمیز» خواند. وی در توئیترش نوشت: «رئیس‌جمهور فرانسه ماکرون گفته اروپا برای محافظت از خودش در برابر آمریکا، چین و روسیه ارتش خودش را تشکیل خواهد داد. بسیار توهین‌آمیز است، اما شاید بهتر باشد اروپا اول سهم خودش از ناتو را بپردازد.»

امانوئل ماکرون در روزهای گذشته با توجه به برنامه‌ریزی‌های آمریکا برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، پیشنهاد تشکیل یک ارتش متحد اروپایی را مطرح کرده است. 

سران بیش از 60 کشور جهان به فرانسه آمده‌اند تا در مراسمی که روز یکشنبه به مناسبت پایان یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول در مقبره سربازان گمنام در پاریس برگزار می‌شود، شرکت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار