شبهه افکنان به دفاع مقدس کجا را نشانه گرفته اند؛
چند روزیست که شبهات و نقل قول هایی از سوی دشمنان در خصوص چگونگی نحوه شهادت شهید حسین فهمیده در فضای مجازی از زبان خبرنگاران داخلی مطرح می کنند تا این بار دفاع مقدس را هدف خود قرار دهند.
کد خبر: ۶۷۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱ 11 November 2018

به گزارش تابناک قم، حسین فهمیده نوجوان نام آشنایی که با حرکت شجاعانه خود برای همیشه در تاریخ دفاع مقدس ماندگار و تبدیل به اصلی ترین الگوی نوجوانان عصر حاضر شد، اما حسین فهمیده در آن حرکت شجاعانه خلاصه نشد گویا ترکش های این تصمیم این نوجوان در طول تاریخ همچنان به قلب دشمنان اصابت می کند آنجایی که از کتاب های درسی حذف می شود به گمان اینکه روحیه شهادت طلبی را از نوجوانان و حتی جوانان ایران بگیرند.

دشمنان هر روز برنامه و طرح جدید می‌ریزند این روزها با گذشت 38سال از شهادت شهید حسین فهمیده به فکر این افتادند که از ریشه حقیقت شهید حسین فهمیده را و نحوه شهادت وی را انکار کنند.

چند روزی ست که نقل قول هایی از حمید هوشنگی خبرنگار سابق ایران و مدیر خبرگزاری پارس که چند روز پیش در گذشت در خصوص نحوه شهادت حسین فهمیده مطرح شده است شبهاتی ونقل قول هایی که بعد از فوت حمید هوشنگی مطرح شده و یکی از خبرنگاران بی بی سی نیز این روایت را به نقل از او روایت کرده است.

اما آیا اقدام شهید حسین فهمیده منجر به انفجار تانک شده است؟

محسن بخشی نیا یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: هیچ کس ادعا نکرده که حسین فهمیده با چند نارنجک توانسته تانک را منفجر کند بلکه زمانی که خبر در جبهه به گوش ما رسید این‌گونه بود که حرکت حسین فهمید باعث توقف و از کار افتادن تانک شد است که این حرکت شهید حسین فهمیده تبدیل به الگویی برای رزمندگان شده و از آن به بعد در زمانی که مهمات برای از هدف قرار دادن تانک ها کافی نبود رزمندگان با نزدیک به تانک ها و پرتاب نارنجک به داخل تانک ها باعث مجروح شدن سرنشینان و توقف تانک می شدند.

حسین فهمیده تانک را منفجر نکرد بلکه متوقف کرد

اما دیگر رزمندگان دفاع مقدس کیفیت شهادت حسین فهمیده را به این گونه توصیف کرده اند وی و رفیق همرزمش محمد رضا شمس ، در سنگر بودند که توسط تانک های رژیم بعثی محاصره می شوند . محمد رضا شمس دوست و همسنگر حسین در این میان زخمی می شود و حسین با سختی و مشقت بسیار او را به پشت خط می رساند ، وی به جایگاه قبلی خود برگشته و می بیند تانک های عراقی به طرف رزمندگان در حال حرکت اند ، حسین در حالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته بود به سمت تانک ها حرکت می کند ، تیری به پای او می خورد و او از ناحیه پا مجروح می شود ، وی با این حال خود را به تانک می رساند و با استفاده از نارنجک موفق می شود ، تانک را متوقف کند با این انفجار سایر تانک ها دست به عقب نشینی می زنند .

در این زمینه حبیب احمد زاده محقق معاصر ایرانی در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: این شبهه های که وارد می شود و نحوه پرداختن در داخل و تبلیغات در داخل کشور اصل شهادت را به حاشیه می رود این مهم نیست که حسین فهمیده زیر تانک رفت یا نرفت مهم این است که چگونه یک نوجوانی که باید در آغوش مادرش بخوابد 400روز در خرمشهر جنگید.

وی گفت: اینکه نوع انفجار چه بودهو نوع تی ان تی چه بوده است مهم نیست، وقتی امام خمینی(ره) پیام می دهد و حسین فهمیده را تائید می کند این تائید به خاطر نحوه انفجار تانک نبوده است بلکه به خاطر شجاعت و فداکاری و حضور و شجاعت وی برای حضور در جبهه بوده است متاسفانه دستگاه تبلیغاتی ما نتوانسته به این مسئله بپردازد و باعث شده که از این مسئله سوء استفاده کند این مهم نیست که تانک منفجر شده و یا چگونه منفجر شده است مهم این است که در آن شرایط سخت خرمشهر حضور داشته است نباید مسئله را طوری مطرح کرد که اصل شهادت زیر سوال برود.

سالها مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان به هر ایرانی آزاده ای آموخته که نحوه شهادت مهم نیست و حتی برای رزمندگان در هر جبهه ای که باشند پیروزی دنیایی در مقاومت هم مهم نباشد مهم راه و هدف درستی است که در آن قدم برداشته راهی که شاید در آن شهید شود، جانباز شود و ی حتی اسیر شود.

فهمیده ها تبدیل به حججی ها شدند

برای یک ایرانی مهم نیست حسین فهمیده و یا دیگر شهدا چگونه و به چه نحوه ای به شهادت رسیدند مهم این است که یک نوجوان توانسته از لذت های دنیای چشم بپوشد و وارد عرصه مقاومت و جبهه ها شود و درسی برای آینده گان بدهد درسی که باعث شد حججی ها وارد عرصه مقاومت شده و آن حماسه تاریخی را رغم بزنند حججی هایی که هم در تاریخ ماندگار شده و درسی برای آیندگان داند.

واقعا این که یک رزمنده با تیر شهید شده یا با انفجار موشک و یا هر سلاح دیگر شهید شده چه تفاوتی می‌کند این شبهات هرگز نمی‌تواند آن شجاعت و مردانگی و هدف والای شهید را زیر سؤال ببرد زیرا در هیچ کجای تاریخ اسلام گفته نشده سلاحی که با آن فرد شهید شده در مقام و درجه شهید تأثیرگذار است تنها نیت و مقاومت و حضور شهید است که در پیشگاه خداوند و در کارنامه اعمال ثبت می‌شود.

تنها هدفی که باعث می شود دشمنان به اسطوره‌ها انقلاب اسلامی ایران شبهه وارد کنند کمرنگ کردن نقش الگویی آن ها برای جوانان و نوجوانان است تا با این کار از ورود آن ها به عرصه مقاومت و جهاد جلوگیری کنند مسئله ای که فقط به نفع تروریست ها و آدم کش های همچون داعش است.

واقعا چه تفاوتی می کند حسین فهمیده چگونه شهید شده است؟ نحوه شهادت حسین فهمیده هرچه باشد مهم شجاعت و مقاومت و حضور وی در جبهه دفاع از اسلام بوده است و این نوع شبهات هرگز نمی تواند باعث شود حضور در جبهه مقاومت کمرنگ شود.

منبع: قم فردا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار