قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس به تصویب رسید؛ با وجود لابی های گسترده شهرداران کلان شهر ها، نمایندگان مجلس زیر بار دور زدن قانون منع به کارگیری نرفتند و این روزها برخی شهرداران کلان شهرها مانند مشهد باید جای خود را به دیگری بدهد؛ اما چه کسانی جای وی را خواهند گرفت؟
کد خبر: ۶۷۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶ 11 November 2018

به گزارش تابناک : شهردار مشهد همانند دیگر شهرداران کلان شهر ها بازنشسته است؛ از این رو این روزها خبرهایی برای انتخاب شهردار جایگزین به گوش می رسد؛ اتفاقی که ممکن است سبب خروج اعضای شورای شهر مشهد برای رسیدن به شهرداری شود.

امری که در تهران آن را جایز ندانسته چرا که شورای تهران معتقد است اعضا شورا به عنوان نمایندگان مردم باید به وظیفه خود در قبال مردم بپردازند و آن قدرها قحط الرجال در میان اصلاح طلبان وجود ندارد که تن به خروج از شورای شهر برای رسیدن به شهرداری شوند.

از سوی دیگر پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس، برخی شهرداران به دنبال دور زدن قانون بودند که با درهای بسته مواجه شدند اما این روزها شهرداران سایر شهر ها همچنان امیدوار برای دور زدن قانون می باشند و اخباری حاکی از دست و پا زدن شهردار مشهد، در رسانه ها برای ادامه خدمت منتشر شده است؛ خبرنگار تیتر شهر به سراغ یکی از اعضای شورای شهر مشهد رفت که تمایل نه چندان کمی برای تصدی شهرداری مشهد دارد، رفت و نظر او را در خصوص خروجش از شورای شهر پرسید. محمد هادی مهدی نیا، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد از احتمال خروجش از شورای مشهد گفت.


وی در ابتدای این مصاحبه و در رابطه با شاخصه های انتخاب شهردار در مشهد بیان کرد: تا چند روز گذشته که بحث استفساریه مجلس مطرح بود، رویکرد شورای شهر مشهد حمایت از آقای تقی زاده خامسی بوده است اما بعد از استفساریه مجلس که در کمیسیون رد شد، تصمیم گرفتیم با توجه به مراسم آخر صفر و مراسماتی که داشتیم بنا شد در اولین جلسه غیر رسمی شورا بعد از ماه صفر، روی این موارد صحبت کنیم از این رو در 20 آبان این جلسه تشکیل خواهد شد.

عضو شورای شهر مشهد افزود: انتخاب شهردار به این زودی اتفاق نمی افتد و حتی اگر اتفاق بیفتد حکمی که از سوی وزارت کشور صادر خواهد شد حدود دو الی سه هفته زمان خواهد برد؛ اما اگر به همین شکل پیش برویم سرپرست انتخاب خواهیم کرد.

مهدی نیا رد رابطه با جلسه روز یکشنبه گفت: جلسه روز یکشنبه در رابطه با دو شاخص خواهد بود. یکی شاخص انتخاب شهردار و دیگری مکانیسمی که به این سمت پیش خواهیم رفت اما هنوز صحبت قطعی نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر مشهد در خصوص لابی شهردار مشهد برای دور زدن قانون منع به کار گیری بازنشستگان بیان کرد: در شنیده ها مطالبی عنوان شده اما هنوز چیزی به صورت رسمی به ما اعلام نشده است. آقای شهردار البته خودشان گفته اند که در مقطع سال 92 بازنشستگی پیش از موعد داشته اند و این موضوع را به صورت قانونی دنبال می کنند که اگر به نتیجه رسیده باشد اولین کسانی که متوجه می شوند اعضای شورا هستند اما تا این لحظه مستند قانونی برای اینکه آقای شهردار توانسته باشند حکمی از دیوان عدالت اداری بگیرد، وجود ندارد.

وی در رابطه با اقبال ایشان برای شهرداری مشهد گفت: شهردار شدن بنده گمانه زنی های سایت ها و خبرنگاران است و اسامی زیادی وجود دارد ولی گفته شده تا زمانی که وارد فرآیند نشویم در این حوزه ها نمی توانیم اظهار نظر کنیم .

این عضو شورای شهر مشهد ادامه داد: این که آیا صلاح است نیروهایی از داخل مجموعه شورا برای شهرداری بروند که شهر را می شناسند یا نه، و یا به سمت گزینه ملی برویم، هنوز بحث نشده و در بین اعضای شورا به صورت جلسه ای که بتوانیم صحبت کنیم تا کنون مطرح نشده است.

مهدی نیا در ادامه این گفتگو در رابطه با تمایل شخصی برای تصدی شهرداری مشهد گفت: تا امروز قرار بر حمایت از آقای شهردار بوده است اما به هر صورت خودم در سایت ها مطالعه کرده ام و به صورت جدی فکر نکرده ام که اگر قرار باشد فکر کنم حتما برنامه های حوزه های دیگر را باید بررسی کنم و شاخص ها و اطلاعات حوزه های مختلف شهرداری را باید بررسی کنم و اگر موضوع جدی باشد با شناخت دقیق و مطالعه آن را بررسی خواهم کرد.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار