۸ ماه از سال گذشت؛
۸ ماه از سال حمایت از کالای ایرانی می گذرد و این در حالی است، که با حل مشکلات کوچک واحدهای صنعتی ملارد می توان زمینه اشتغال بیشتر در این شهرستان را فراهم و از تعدیل نیرو جلوگیری کرد.
کد خبر: ۶۷۸۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 11 November 2018

وحید محمدی یکتا: ۷۰۰ واحد صنعتی در ملارد فعال است، که بیش از ۲۰ هزار کارگر در این واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند.

اما بسیاری از این واحدها با مشکلات ریز و درشت دست و پنجه نرم می کنند و معضلاتی در امر تولید دارند، که نیازمند حمایت مسئولان کشوری و اتخاذ تصمیمات کلان حمایتی است، اما برخی از این مشکلات نیز با حمایت ها و همکاری مسئولان منطقه ای قابل حل است.

 

برای تعدیل ۵۰ نفر از کارگران تا عید هم صبر می کنم

یکی از این صنعتگران کشورمان از تعرفه برق واحد تولیدی خود گلایه کرد و افزود: تعرفه برق ما از واحد صنعتی به سایر موارد تغییر کرده و هزینه زیادی به ما تحمیل شده است.

تولیدکننده دیگری از مشکل راه در محل استقرار واحد تولیدی خود گلایه مند بود و به خبرنگار مهر گفت: راه کارخانه ما نیاز به آسفالت دارد، بدون یک راه هموار و مناسب بسیاری از شرکت های بزرگ تمایلی برای خرید کالاهای تولیدی ما از خود نشان نمی دهند.

یک کارآفرین هم که با مشکل پرداخت بیمه و هزینه های آب و برق و حامل های انرژی مواجه است به خبرنگار مهر گفت: می توانستیم، ۵۰ نفر از کارگران را تعدیل کنیم، اما این کار را نکردیم و تصمیم گرفتیم، تا عید نوروز و پایان سال صبر کنیم، در حالی که فقط ۴۰ میلیون تومان هزینه بیمه این کارگران است، اما متاسفانه حمایتی از سوی دستگاه های اجرایی و دولتی انجام نمی شود و حتی گاهی سنگ هم جلوی پای تولید انداخته می شود.

وی خواستار عزم جدی مسئولان مربوطه به ویژه در ادارات خدمات رسان، اداره مالیات و تامین اجتماعی برای حمایت از تولیدکنندگان شد.

حسین توکلی کجانی سرپرست فرمانداری ملارد درباره موارد فوق به خبرنگار مهر گفت: در خصوص تعرفه واحد صنعتی برای برق، با توجه به جواز واحد صنعتی که توسط اداره صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است، قابل حل بوده و نیاز به پیگیری دارد، در خصوص برخی از تغییر کاربری های مورد نیاز تولیدکنندگان نیز به اداره جهاد کشاورزی شهرستان و امور اراضی استان تهران نیز سفارش های لازم انجام شده است.

وی افزود: رفع موانع تولیدکنندگان که در شهرستان قابل حل است، در دستور کار ما قرار دارد. از این جمله همین تغییر تعرفه ها است، که هماهنگی های لازم با ادارات برق در شهرستان ملارد و استان تهران انجام شد.

رییس کارگروه رفع موانع تولید ملارد در خصوص بدهی های واحدهای تولیدی به تامین اجتماعی، مالیات و نیز ادارات خدماتی نیز گفت: در این خصوص نیز هماهنگی های لازم در جهت تقسیط بدهی های این واحدهای تولیدی انجام شده تا این مشکل که گریبان گیر تعداد زیادی از واحدهای تولیدی است، رفع شود.

توکلی کجانی گفت: ادارات ملارد موظف شدند، حداکثر تا ۲ ماه آینده مشکلات واحدهای صنعتی را رفع کرده و نتیجه آن را به فرمانداری اعلام کنند.

حضور مسئولان در واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر رفع سریع تر موانع تولید، در افزایش انگیزه برای تولیدکنندگان نیز موثر است، باید در این سال که به سال حمایت از تولید داخلی نامگذاری شده است و نیز سال های آینده با حمایت از تولیدکنندگان کالاهای داخلی زمینه را برای اشتغال زایی و یا حداقل برای جلوگیری از بیکاری فراهم کنیم.

 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار