در حالیکه نوسانات اینترنت ADSL ( مشترکان اینترنت تلفن ثابت ) مازندران و قطعی مداوم و لحظه ای در یک هفته اخیر موجب کلافگی و مشکل آفرینی برای مشترکان خانگی و اداری شده است، اما تاکنون پاسخ قانع کننده برای رفع آن داده نشده است.
کد خبر: ۶۷۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴ 11 November 2018

ایرنا، بیشتر از یک هفته است که مشترکان مازندرانی براحتی نمی توانند از طریق تلفن ثابت از اینترنت استفاده بکنند و کاهش سرعت اینترنت و حتی قطعی لحظه ای، انجام کارها را برای آنها لنگ کرده است.
علاوه بر مشترکان خانگی اینترنت تلفن ثابت، با توجه به اینترنتی شدن کارها در اکثر ادارات مازندران این مشکل اینترنت تلفن ثابت، آنها را نیز دچار دردسر کرده است و انجام کارها و فعالیت های اداریشان برخی مواقع با وقفه روبرو می شود.
مریم – ن از شهرستان نکا که به شغل خبرنگاری مشغول است به وجود مشکلات سرعت پایین و قطعی مداوم اینترنت منزل و محیط کارش اشاره کرد.
او گفت: در یک هفته اخیر این مشکل اینترنتی بوجود آمده است و در گفت و گو با همکاران شهرستان های دیگر ، آنها نیز دچار این مشکل هستند.
وی در پاسخ به اینکه آیا سرویس اینترنت این ماهش با ماههای قبل تفاوتی کرده است ؟ افزود: در چند سال اخیر که از اینترنت تلفن ثابت استفاده می کنم همواره از یک سرویس استفاده می کنم و سرویس جدیدی را نخریدم.
این خبرنگار به صحبت های اخیر مسئولان وزارت ارتباطات مبنی بر افزایش هزینه بسته های اینترنت تلفن همراه گفت: در حالیکه اینترنت تلفن ثابت مشکل دارد اما اینترنت تلفن همراه مشکلی ندارد و از این طریق کامپیوتر و گوشی همراهم به اینترنت وصل می شود و کارهای ارسال اخبارم را انجام می دهم.
مریم افزود: با توجه به این شرایط در ماههای قبل که هزینه بسته اینترنت تلفن همراهم 10 هزار تومان بود در طول یک هفته اخیر 20 هزار تومان بسته اینترنت برای گوشی خریدم.
فاطمه - ق از مشترکان ADSL ساکن در قائمشهر است ، او که برای انجام کار اداری به یک مرکز تامین اجتماعی مراجعه کرد از نزدیک با مشکلات قطعی اینترنت در سیستم اداری را لمس کرده است.
او گفت: برای تمدید بیمه دفترچه و تایید سازمان یکساعت زمان صرف شد تا این کار انجام شود.
وی با اشاره به اینکه این کار قبلا در مدت کمتر از چند دقیقه انجام می شد، افزود : وقتی درباه علت طولانی شدن این روند از کارمند مربوطه سوال کردم او سرعت پایین اینترنت را علت این مساله اعلام کرد.
فاطمه که خود کارمند یکی از دستگاههای اداری دولتی مازندران است در ادامه گفت: در اداره ام نیز این قطعی و سرعت پایین اینترنت مشکل ساز شده است و بارها در طول روز با این مشکل مواجه می شویم.
او ادامه داد: تداوم این مشکل باعث شد تا در برخی مواقع برای انجام کارها و بر زمین نماندنش از بسته های اینترنت گوشی همراه شخصی برای انجام کارهای اداری استفاده می کنم.
وی افزود: در تماس با شرکت ارائه خدمات اینترنت، آنان عنوان کردند که مشکل از سیستم تجهیزات داخلی منزل و یا اداره است که چنین مشکلی پیش آمده است.
وی با طرح این سوال چطور ممکن است که تجهیزات منازل و ادارات زیادی به طور همزمان دچار چنین مشکلی شده باشد ، ادامه داد: این جواب شرکت ها و حتی ادارات مربوطه در این زمینه قانع کننده نبوده و برطرف کننده مشکلات در این زمینه نیست.
خبرنگار ایرنا با واحد پشتیبانی یکی از شرکت های خدمات اینترنت مازندران تماس گرفت که آنها مشکلات تجهیزات منزل و اداره از جمله رسوب گرفتن سیم تلفن ها و قدیمی بودن مودم علت بروز این مشکل اعلام کردند.
مدیر عامل شرکت مخابرات استان مازندران به خبرنگار ایرنا گفت: علاوه بر شرکت مخابرات، بیش از 15 شرکت خصوصی اینترنتی خدمات ارائه و فروش اینترنت ADSL ( اینترنت تلفن ثابت ) را به مشترکان ارائه می کند.
سید جواد موسوی افزود: یک میلیون و 620 هزار مشترک تلفن ثابت و 2 میلیون و 400 هزار مشترک تلفن همراه در مازندران هستند.
وی ادامه داد: 470 هزار مشترک اینترنت تلفن ثابت در مازندران هستند که از این میزان 140 هزار مشترک اینترنت خود را از شرکت مخابرات استان دریافت می کنند .
به گفته مدیر عامل شرکت مخابرات مازندران مابقی مشترکان ADSL اینترنت مصرفی برای تلفن های ثابت خود را از شرکت های خصوصی ارائه دهنده اینترنت دریافت می کنند.
وی با اشاره اینکه براساس وظیفه کاری ایجاد زیر ساخت های لازم برای انتقال اینترنت به درب منازل و ادارات مشترک ADSL بر عهده مخابرات است، گفت: مازندران در این بخش با مشکلی مواجه نیست و ظرفیت های خوبی را دارد.
موسوی همچنین مشترکانی که اینترنت تلفن ثابت خود را از شرکت مخابرات دریافت می کنند بدون مشکل اعلام کرد و افزود: مشترکان در صورت داشتن مشکل می توانند با شماره 2020 تماس بگیرند تا کارشناسان برای رفع آنها اقدام بکنند.
وی درباره مشترکانی که اینترنت خود را از شرکت های خصوصی خدماتی دریافت می کنند گفت که آنان نیز در تماس با واحدهای پشتیبانی این شرکت ها و راهنمایی آنها می توانند مشکل را برطرف بکنند.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران که نقش مجموعه خود را حاکمیتی و نظارتی توصیف کرد به خبرنگار ایرنا گفت: این اداره نظارت بر نحوه ارائه خدمات از سوی نهادهای ارتباطی از جمله پست، پست بانک، اپراتورهای تلفن همراه و زیر ساخت های تلفن را برعهده دارد.
یدالله طهماسبی در خصوص مشکلات اینترنت تلفن ثابت استان ، افزود: تاکنون گزارشی در این زمینه ارائه نشده است و اگر مشکلی پیش آید مشترکان می توانند از طریق شماره 195 به این اداره کل گزارش بدهند.
وی ادامه داد: براساس مقررات و ضوابط هر گونه تخطی در انجام وظیفه توسط نهادهای خدمات دهنده ارتباطی از سوی این اداره کل پیگیری و رصد می شود و حتی مشمول جرایم نیز خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار