رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لامرد از برگزاری 140 برنامه‌ متنوع به مناسبت هفته کتاب در این شهرستان لامرد خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 11 November 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: سید علی‌اصغر احمدی‌زاده بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال نیز مانند سال گذشته برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه‌های لامرد با مشارکت و شور و استقبال گسترده مردم از اول آبان شروع‌شده و تا پایان این ماه ادامه دارد که برای تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و ترویج بیشتر مطالعه، هفته کتاب را به ماه کتاب‌خوانی در لامرد تبدیل کرده‌ایم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد با اشاره به اینکه تبلیغات گسترده‌ در فضای مجازی و سطح شهر باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه انجام می‌شود، گفت: جهت آموزش صحیح‌خوانی و تقویت حافظه همایش و دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان، دانشجویان و داوطلبان کنکور و اقشار علاقه‌مند برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب از آثار نویسندگان بومی شهرستان رونمایی می‌شود، بیان کرد: همچنین مسابقه کتاب‌خوانی مکتوب از کتاب «احضاریه» 10 تا 30 آبان ماه در سطح شهرستان حال برگزاری است.

احمدی‌زاده اضافه کرد: نواختن زنگ کتاب و کتاب‌خوانی در مدارس، عضویت رایگان در روز 24 آبان (روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار) و برگزاری کارگاه‌های آموزشی کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی لامرد از دیگر برنامه‌های این اداره است.

این مسوول در ادامه از برگزاری 140 ویژه‌برنامه ماه کتاب در کتابخانه‌های عمومی لامرد خبر داد و خاطرنشان کرد: تزیین و آذین‌بندی کتابخانه‌ها، برپایی نمایشگاه‌های کتاب، برگزاری 21 نشست کتاب‌خوان کتابخانه‌ای، تخصصی و مدرسه‌ای، مسابقه نقاشی، کاردستی و روزنامه‌دیواری، جلسات جمع‌خوانی و بلندخوانی، معرفی کتاب، خاطره‌نویسی با موضوع من و کتاب، برگزاری جلسه‌های قصه‌گویی ویژه کودکان، جلسات شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی، نمایش عروسکی برای کودکان زیر 5 سال، مسابقه ساخت ماکت کتاب، میز اهدای کتاب با عنوان کتاب یادگار ماندگار، کارگاه آموزشی با عنوان راه پیشگیری از آلزایمر از طریق مطالعه و کتاب‌خوانی، نشست هم‌اندیشی با معلمان و فعالان فرهنگی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی، بازدید از مدارس و... ازجمله برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی شهرستان لامرد به اجرا در می‌آید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار