شورای شهر در حالی وارد روند انتخاب شهردار جدید مشهد می‌شود که هم‌چنان نیم‌نگاهی به ماندن تقی‌زاده خامسی دارد.
کد خبر: ۶۷۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 12 November 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ پس از مقاومت در برابر پذیرش شمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان بر شهرداران و انتظار برای اعلام نظر مراجع ذی‌صلاح در این خصوص -با قطعی‌شدن شمول این قانون بر شهرداران و سررسیدن ضرب‌العجل پایان حضور بازنشسته‌ها در پست‌هایشان- شورای اسلامی شهر مشهد روند انتخاب شهردار آینده را آغاز کرد.

با این وجود اعضای شورای شهر مشهد هم‌چنان اندک امیدی به نتیجه‌دادن تلاش‌های قاسم تقی‌زاده خامسی برای گرفتن رأی بازگشت از حکم بازنشستگی دارند و گزارش‌های تأیید نشده‌ای از صدور حکم موقت بازگشت از بازنشستگی برای وی نیز منتشر شده است. بر این اساس اعضای شورا قصد کرده‌اند‌ تا آخرین فرصت ممکن انتخاب جایگزین تقی‌زاده خامسی را به تأخیر بیاندازند.

با این حال، روز گذشته، یکشنبه، جلساتی در این خصوص برگزار شد تا عملاً روند انتخاب شهردار آینده مشهد کلید خورد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص جلسه اعضای شورای شهر مشهد، اظهار کرد: در جلسه امروز [یکشنبه] همه اعضای شورا بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای تداوم فعالیت تقی‌زاده خامسی به عنوان شهردار تأکید داشتند و از باب برخی پیش‌بینی‌های احتمالی، مقرر شد بر اساس آیین‌نامه داخلی، شورای شهر مشهد روز سه‌شنبه وارد فرآیند انتخاب شهردار شود.

وی ادامه داد: شهردار تا روز چهارشنبه فرصت دارد مدارک لازم مبنی بر عدم شمولیت از قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را به شورای شهر ارائه دهد و در غیر این صورت، روز پنج‌شنبه اعضای شورا نسبت به انتخاب سرپرست اقدام خواهند کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار