شهردار مشهد در حاشیه بازدید از شهرک شهید بهشتی مشهد بر آمادگی شهرداری مشهد برای احداث فضای سبز و بازار در این شهرک با هم‌کاری ساکنان و پس از رفع مشکلات حقوقی آن تأکید کرد.
کد خبر: ۶۷۸۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 12 November 2018
به گزارش تابناک : قاسم تقی‌زاده خامسی در حاشیه بازدید از شهرک شهید بهشتی مشهد در پاسخ به درخواست ساکنان این شهرک برای ورود شهرداری و ساماندهی این مناطق، اظهار کرد: این‌جا شهرک است و طبق قانونِ شهرک‌ها، شهرداری برای خدمت‌دهی به آن وظیفه‌ای ندارد. با این حال برای ساماندهی وضعیت غرفه‌های غیرمجاز در این شهرک آمادگی ایجاد بازار و فضای سبز را داریم، اما این کار نیازمند تعیین‌تکلیف زمین‌های مشاع موجود در شهرک شهید بهشتی است.
 
وی ادامه داد: با وجود آن‌که وظیفه‌ای در قبال شهرک‌ها نداریم، اما رفت‌و روب و نگهداری فضای سبز تاکنون از سوی شهرداری انجام شده است. با این وجود از شهرداری منطقه 6 می‌خواهم که رفت و روب و نظافت شهرک شهید بهشتی را تقویت کنند.
 
شهردار مشهد با بیان این‌که «شهرداری مشهد در صورتی می‌تواند اقدامات بیش‌تری را در این شهرک با مشارکت ساکنان انجام دهد که شهرک شهید بهشتی، هیئت مدیره قانونی داشته باشد»، تصریح کرد: اکنون این شهرک هیئت مدیره قانونی ندارد، لذا در اولین قدم ساکنان باید از طریق فرمانداری هیئت مدیره قانونی خود را انتخاب و سپس تکلیف زمین‌های مشاع شهرک را مشخص و آن را برای ارائه خدمات مورد نیاز از جمله ایجاد بازار تحویل شهرداری دهند.
 
وی در پاسخ به درخواست دیگر ساکنان شهرک شهید بهشتی برای تعیین‌تکلیف زمین رها شده‌ای واقع در مجاورت این شهرک، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم این زمین برای استفاده ساکنان تبدیل به فضای سبز شود، لذا از معاونت شهرسازی و معاونت خدمات شهری می‌خواهم که تعیین‌تکلیف این زمین و امکان تبدیل آن را به فضای سبز در دستور کار قرار دهند .
 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد،هم‌چنین شهردار مشهد در ادامه از روند ساخت بوستان انصار که با وسعت 6.8 هکتار در منطقه 6 شهرداری مشهد در حال احداث است بازدید و بر سرعت بخشیدن به روند عملیات اجرایی جهت آماده‌شدن این بوستان بزرگ برای استفاده ساکنان این منطقه تأکید کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار