رئیس اداره میراث فرهنگی مشهدمقدس از برخورداری صنایع دستی این شهرستان از تسهیلات کم‌بهره خبر داد.
کد خبر: ۶۷۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 12 November 2018

به گزارش تابناک : حسن زمانی اظهار داشت: با توجه به تمهیدات مناسبی که دولت از محل صندوق توسعه ملی در جهت توسعه کارگاه‌ها در روستاها اندیشیده بود، صنعتگران صنایع دستی از اواخر سال گذشته با ثبت نام در سامانه کارا، تقاضای خود را به منظور جذب تسهیلات کم بهره ثبت کرده و سپس برای بررسی به شهرستان مشهد هدایت شدند.

وی با بیان اینکه رقم معرفی این طرح مشاغل خانگی به بانک‌ها تاکنون حدود 13میلیارد ریال بوده گفت: پس از آن با تلاش کارشناسان این اداره، پرونده‌ها در کارگروه‌ها و کمیته‌های مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت و به بانک‌های عامل معرفی شدند که خوشبختانه تاکنون صنعتگران صنایع دستی در شهرستان مشهد روند جذب اعتبار را به خوبی طی کرده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی مشهد با بیان اینکه پیش بینی می‌شود رقم جذب اعتبار از محل سامانه کارا به 20میلیارد ریال نیز برسد اظهار داشت: از ابتدای شهریور امسال تاکنون، 56 طرح مشاغل خانگی در اداره مشهد مورد بررسی قرار گرفته و به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی با بیان این که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد چشمگیری داشته افزود: انتظار می‌رود این رقم تا پایان سال با همین روند مناسب افزایش یابد و تلاش خواهد شد تا اولویت با شناسایی و جذب حداکثری پشتیبان‌های فعال در رشته‌های صنایع دستی نیز همراه باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار