معاون صنايع دستي يزد:
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به برگزاري یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی ايران در يزد، گفت: هر چند هنوز ساز و كاري براي قيمت‌گذاري صنايع دستي نداريم ولي معمولاً اعمال قيمت‌هاي كذايي در نمايشگاه‌ها نيز بعيد است.
کد خبر: ۶۷۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲ 12 November 2018

«محمدرضا دهقان»  از برگزاري یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی ايران در استان يزد از 22 تا 26 آبان ماه خبر داد و گفت: بر طبق سنوات گذشته امسال نيز با برگزاري دومين نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهاي سنتي توجه خاصي به معرفي و عرضه محصولات اين حوزه در نمايگاه صنايع دستي خواهيم داشت.

وي با اشاره به برپايي اين نمايشگاه در قالب بيش از 200 غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی يزد، از استقبال چشمگير هنرمندان صنايع دستي از تمام استان‌هاي كشور براي حضور در اين نمايشگاه خبر داد.

وي خاطرنشان كرد: دومين نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهاي سنتي نيز با حضور قريب هشت استان فعال در اين زمينه برگزار خواهد شد و علاقمندان مي‌توانند از ساعت 16 تا 21:30 براي بازديد در نمايشگاه حضور يابند.

دهقان در مورد نظارت بر قيمت‌هاي محصولات صنايع دستي عرضه شده در نمايشگاه نيز گفت: متاسفانه علي‌رغم مصوبه مجلس در اين رابطه، هنوز ابلاغي در اين مورد نداشته‌ايم لذا همچنان ساز و كاري براي قيمت‌گذاري صنايع دستي در اختيار نداريم ولي با اين وجود اعمال قيمت‌هاي كذايي در نمايشگاه‌ها به دليل كاهش رقابت‌پذيري شركت‌كنندگان براي فروش اتفاق نمي‌افتد ولي در عين حال آمادگي داريم به موارد بروز تخلف نيز رسيدگي كنيم.

وي در بخش ديگري از سخنانش صنايع دستي و بازار اين حوزه را همچنان از بخش‌هاي مغفول مانده در كشورمان دانست و گفت: هنوز هم آنچنان كه شايسته پتانسيل‌هاي موجود در صنايع دستي كشورمان هست، توجه لازم به اين بخش نمي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: اين موضوع در استان يزد با توجه به اين كه بافت تاريخي اين شهر به ثبت جهاني رسيده و مي‌تواند تحت عنوان برندي در بخش‌هاي مختلف استفاده شود نيز مورد بهره‌برداري قرار گرفته است.

معاون صنايع دستي استان در پايان نيز از تلاش اين معاونت براي حمايت از هنرمندان صنايع دستي خبر داد و گفت: معاونت صنايع دستي همكاري لازم را براي اعزام هنرمندان متقاضي حضور در نمايشگاه‌هاي جهاني دارد ولي با توجه به اين كه هزينه اياب و ذهاب و حمل بار برعهده خود هنرمند و تنها هزينه‌هاي غرفه اسكان از سوي ميراث فرهنگي تامين مي‌شود، حضور در اين نمايشگاه‌ها از توان مالي برخي هنرمندان خارج است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار