تابناک تبریز بررسی میکند:آخرین وضعیت گزینه های وزارت کشور برای استانداری آذربایجان شرقی
با قطعی شدن خداحافظی خدابخش از سمت استانداری آذربایجان شرقی به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان، حالا همه شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی و حتی بنگاه‌های رسانه‌ای منتظر اعلام اسم فردی از سوی هیات دولت برای کرسی مدیریت سیاسی استان هستند.
کد خبر: ۶۷۸۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴ 12 November 2018

به گزارش تابناک تبریز، استان آذربایجان‌شرقی به لحاظ شرایط خاص ژئوپلیتیکی همواره مورد توجه رسانه ‌ها و دولت است. همواره یکی از مواردی که رسانه ‌ها با آب و تاب بیشتری به دنبال انتشار خبر هستند موضوع تغییر استاندار است.

در ابتدای دولت دوازدهم با انتصاب جبارزاده به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور و انتصاب خدابخش به سمت استانداری آذربایجان شرقی چالش تعیین استاندار برای ۴ سال دولت دوازدهم به نظر به پایان میرسید که تصویب قانون منع به کارگیری بازنشسته ‌ها در مناصب اجرایی موجب شد که خدابخش پس از حدود ۱۶ ماه کار اجرایی از منصب والی گری استان کنار رود تا دوباره چالش تعیین استاندار برای استان آغاز شود. یک هفته میشود که اخبار مربوط به استاندار جدید داغ شده است. اسامی مختلفی هم از منابع خبری منتشر می‌شود که چندان موثق نیستند و به تبع آن هم خیلی زود تکذیب می ‌شوند. جالب آنکه مجمع نمایندگان استان گزینه مشخصی را به وزارت کشور معرفی نکرده است.

عبداللهی نماینده اهر و هریس درگفتگو با تابناک تبریز در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر تغییر استاندار آذربایجان‌‌ شرقی و طرح گزینه‌‌های جایگزین می‌گوید: صحبت‌‌هایی انجام و نام‌‌هایی مطرح شده، اما قطعی نیست.

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان جلسه‌‌ای در این‌‌ باره تشکیل نداده است، گفت: اگر قرار بر تغییرات در سطح کلان مدیریتی استان باشد قطعا افراد صفر کیلومتر انتخاب نخواهند شد.

در این بین، هر چقدر برخی از نمایندگان استان، از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند نمایندگان رسانه‌های گروهی، پیشگام انتشار خبر تغییر بوده و هر لحظه خبری را در این باره مخابره می‌کنند. فعال بودن شبکه‌های اجتماعی هم بر این موضوع دامن زده است.

بر حسب آخرین اخباری که خبرنگار تابناک تبریز کسب کرده؛ سه گزینه نهایی در وزارت کشور در دست بررسی و معرفی به هیات دولت است.

حمید چیت چیان و علیرضا منادی دوگزینه بومی و یک گزینه غیر بومی برای تصدی منصب والی‌گری استان مطرح میباشند که دو گزینه اول شانس بسیار بالایی برای کسب این منصب را دارند.

حمید چیت‌چیان (زاده ۱۳۳۶، تبریز) وزیر سابق نیرو در دولت یازدهم بوده‌است. او پیش از این مشاور عالی و قائم مقام وزارت نیرو دولت نهم، عضو هیئت‌مدیره شرکت توانیر و سازمان برق ایران، معاون وزیر نیرو در امور انرژی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، قائم مقام وزیر و مشاور عالی وزیر و رئیس شورای مشاوران وزارت نیرو نیز بوده‌است.

چیت‌چیان فعالیت سیاسی خود را با حضور در سپاه آذربایجان شروع کرد و پس از تجربه سطوح مختلف فرماندهی با شرکت در انتخابات مجلس و کسب رای اول از استان، نماینده آذربایجان شرقی (تبریز) در دوره سوم مجلس شورای اسلامی شد.

 

علیرضا منادی سفیدان متولد ۱۳۴۸ تبریز است و دکتری تخصصی میکروبیولوژی و دکترای مدیریت تولید و عملیات دارد. وی سابقه چند دوره نمایندگی مردم شریف تبریز؛ آذرشهرو اسکو را در کارنامه دارد .

وی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران بوده و ریاست دانشگاه ‌های آزاد اسلامی استان زنجان و استان آذربایجان شرقی را در کارنامه مدیریتی خود دارد.
دکتر منادی همچنین در دوره وزارت علوم (دکتر فرجی دانا) نماینده ایران در اتحادیه دانشگاه ‌های کشور‌های شبه قاره هند و حاشیه اقیانوس هند بوده است

وی مدتی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بوده و اکنون نیز مسئولیت معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده دارد

هر دو گزینه میتوانند نقش مفیدی در بدنه مدیریتی استان ایفا کنند و تحول آفرین باشند. اما حضور هر گزینه ‌ای در استانداری را باید در ظرف زمانی خود سنجید و اکنون عمارت استانداری نیازمند حضور فردی نسبتا جوان، با انرژی، با قدرت چانه زنی بالا در خصوص جذب بودجه و سرمایه برای استان، آشنا با نیاز‌های اجتماعی، فرهنگی ، آموزشی ، اقتصادی و صنعتی استان ، توان تعامل با نمایندگان استان در پیشبرد عملکرد استان و همچنین هماهنگی و ارتباط با بدنه مردم را میطلبد که با توجه به این شاخص ‌ها بیشک دکتر منادی در این مقطع زمانی از شانس بیشتری برای تصدی این پست برخوردار بوده و گزینه محتملی به نظر میرسد.

با این حال و با تشکیل دو جلسه، یکی در مجمع نمایندگان استان و دیگری در هیات دولت تکلیف والی استان مشخص خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۳
بهترین گزینه به نظر بنده منادی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :