سرپرست فرمانداری یزد گفت: منافع وقف، فراگیر و همگانی است و تلاش و کوشش خدمتگزاران این عرصه در نزد مردم از جایگاه والایی برخوردار است
کد خبر: ۶۷۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 12 November 2018

عباس حیدری در دیدار با کارکنان و بازنشستگان اداره اوقاف و امور خیریه استان افزود: تعامل و ارتباط با پیشکسوتان به‌واسطه لزوم انتقال تجربیات به نسل جوان، باید همواره استمرار داشته باشد.
وی با قدردانی از خدمات 30 ‌ساله کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه استان اظهار داشت:
نیت و عمل واقفان عموماً برای کل جامعه است و انتظار می‌رود همتی مضاعف برای احصا مشکلات این حوزه به وجود آید و ضمن آسیب‌شناسی و شناخت دقیق، تصمیمات اصولی برای رفع این موانع اتخاذ شود.
وی بر ضرورت گسترش فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و خاطر نشان کرد: سنت حسنه وقف به دلیل پایش کاستی‌های جامعه انجام می‌گیرد و اکنون نیاز به گسترش این فرهنگ به‌عنوان میراث حسنه ماندگار بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.
این مسئول با اعلام آگاهی از وضعیت و مشکلات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ادامه داد: رسیدگی به امور موقوفات نیازمند هزینه ست و تلاش می‌شود با افزایش اعتبارات بخشی از مشکلات این حوزه مرتفع شود.

***مهارت آموزی و کارآفرینی رابطه مستقیم دارند
همچنین سرپرست فرمانداری یزد در دیدار مدیرکل فنی و حرفه استان یزد با اشاره به رابطه مستقیم مهارت‌آموزی و کارآفرینی اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای می‌تواند با شناخت دقیق از نیاز جامعه و فراهم‌سازی بستر مناسب در زمینه آموزش جوانان جویای کار نقشی مؤثر ایفا کند.
حیدری لزوم توجه به مناطق محروم را مورد تأکید قرار داد و افزود: ضروری است با شناخت دقیق از ظرفیت‌های موجود و کسب آگاهی از وضعیت این مناطق نسبت به برگزاری کارگاه‌های مهارت محور برای جوانان اقدام کرد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد هم در این دیدار مهم‌ترین دلیل افزایش آمار بیکاری در یزد را تغییر فرهنگ کار دانست و افزود: متأسفانه در حال حاضر برخی از کلاس‌های آموزشی مهارت محور فنی و حرفه‌ای که در گذشته طرفداران بسیاری داشته اکنون با حضور افراد اندکی تشکیل می‌شود.
علی آقا افضلی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای بیش از 400 حرفه در این مرکز ابراز داشت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان یزد قراردادهای متعددی با صنایع بزرگ دارد و بر اساس همین نیازها اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده است.
وی از واگذاری کارگاه‌های بلااستفاده به بخش خصوصی خبر داد و گفت: در راستای افزایش مشارکت و بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی به علاقه‌مندانی که تمایل دارند در حوزه آموزش سرمایه‌گذاری کنند مجوز آموزش داده خواهد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار