استاندار همدان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نقش بسیاری در کاهش بیکاری دارد، گفت: ۳۳ هزار و ۶۰۰ شغل در سال ۱۳۹۶ ایجاد شده و نشان می‌دهد که همدان به تکاپو افتاده و با گذشته قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۶۷۹۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷ 12 November 2018
محمدناصر نیکبخت با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم دفتر منطقه‌ای سازمان جهانگردی در ایران و همدان ایجاد شود، گفت: دکتر مونسان قول دادند که این دفتر را در تهران به خوبی پرورش داده و سپس به همدان منتقل کنند.

به گزارش فارس،نیکبخت به مناسبت چهلمین اجلاس عمومی اعضای وابسته UNWTO در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خیلی خوشحالم قبل از بازنشستگی‌ام و پایان مسئولیتم در همدان ماندم تا این رویداد مهم را میزبانی کنیم.

وی با بیان اینکه هفته آینده جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را در همدان داریم که نشان از قابلیت‌های فرهنگی آن دارد، افزود: امروز نیز اجلاس جهانی گردشگری با حضور ۸۰ عضو وابسته سازمان جهانی گردشگری از سراسر دنیا در این دیار برگزار شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه این قدردانی ویژه از رسانه‌های مختلف استانی و کشوری دارم، تصریح کرد: خانه مطبوعات استان به خوبی پای کار آمد و رسانه ملی نیز به شکل مطلوب این رویداد جهانی را به تصویر کشید.

وی در ادامه با اشاره به فروش مبل و منبت در ملایر به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان طی ۶ ماه اظهار کرد: خریداران این هنرصنعت از گردشگران بودند که این مهم نشان از رونق صنعت گردشگری و صنایع دستی دارد.

نیکبخت با اشاره به اینکه همدان بر روی آنتن ملی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: بر اساس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری همدان در تابستان گذشته به ۶.۵ رسید و پایین‌ترین نرخ بیکاری کشور را دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری نقش بسیاری در کاهش بیکاری دارد، گفت: ۳۳ هزار و ۶۰۰ شغل در سال ۱۳۹۶ ایجاد شده و نشان می‌دهد که همدان به تکاپو افتاده و با گذشته قابل مقایسه نیست.

استاندار همدان با بیان اینکه ۱۲ زیرساخت مهم در استان ایجاد شده که ۶ مورد در پنج سال گذشته به وقوع پیوسته است، تأکید کرد: ارتقا، توسعه و پیشرفت استان مدیون یک فرد نیست، بلکه همه مردم، دولت و مسؤولان و مدیران در آن نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم دفتر منطقه‌ای سازمان جهانگردی در ایران و همدان ایجاد شود، تصریح کرد: دکتر مونسان قول دادند که این دفتر را در تهران به خوبی پرورش داده و سپس به همدان منتقل کنند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه تاکنون سابقه نداشته که دبیرکل سازمان جهانی گردشگری به ایران بیاید، ادامه داد: با حضور اعضای وابسته اجلاس جهانی گردشگری در همدان، دنیا به این شهر آمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار