رئیس شورای شهر قم با اشاره به‌ ضرورت جلوگیری از توسعه و گسترش نماهای غیراسلامی و غربی در شهرسازی و معماری شهر قم گفت: باید در راستای تغییر نماهای شهری حرکت کرده و از صدور مجوز نماهای غربی و رومی جلوگیری شود.
کد خبر: ۶۷۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲ 13 November 2018

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت پسماندهای ساختمانی در مرحله نخست نیازمند یک برنامه اصول فرهنگ‌سازی است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به فضای کالبد شهری و فضایی شهر مقدس قم در مبحث شهرسازی افزود: باید مختصات خاص شهر قم در تمام جوانب به‌ویژه در مبحث شهرسازی مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از توسعه و گسترش نماهای غیر اسلامی و غربی در شهرسازی و معماری شهر قم گفت: باید در راستای تغییر نماهای شهری حرکت کرده و از صدور مجوز نماهای غربی و رومی جلوگیری شود.

جلالی با اشاره به اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که باید 56 پلاک ثبتی در این طرح تملک شود ضروری بوده تا برآوردهای لازم از اعتبارات موردنظر سنجیده شود چراکه اعتبار قابل‌ملاحظه‌ای برای این طرح مهم ترافیکی موردنیاز است.

وی با بیان لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی خاطرنشان کرد: درصد شهروندانی که از این طرح استفاده می‌کنند اندک بوده و فراگیری کامل را ندارد بنابراین باید در قیمت‌گذاری این بخش واقعیت‌های موجود در جامعه را مدنظر قرارداده و از متضرر شدن سایر شهروندان جلوگیری شود.

رئیس شورای شهر قم لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی را مورد توجه قرارداد و تأکید کرد: به نظر می‌رسد افزایش این باکس‌ها تا 50 هزار تومان امری معقول و مطلوب باشد.

عضو شورای شهر قم نیز با تأکید بر لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی ابراز کرد: تورم موجود در جامعه 33 درصد است و در این وضعیت ایجاد انگیزه در بین بخش خصوصی برای ورود در خدمات‌رسانی‌های شهری بسیار دشوار است.

وی اثر منفی نوسانات قیمت در بخش‌های عمرانی را در تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده شهرداری را مورد توجه قرارداد و تأکید کرد: متأسفانه به دلیل نوسانات بسیار زیاد در بخش‌های مختلف تحقق برنامه‌های پیش‌بینی‌شده شهرداری دشوار شده و برخی از این امور در هاله‌ای از ابهام قرارگرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار