در هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم درباره تصویب و نام‌گذاری ۱۰ خیابان و معبر شهر قم به اسامی مقدس شهدا و احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر بحث و تبادل‌نظر شد.
کد خبر: ۶۷۹۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 13 November 2018

به گزارش تابناک قم، هفتادمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید ابراهیم معتمدی قائم‌مقام شهردار قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، عضو شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر اظهار داشت: 13 هزار و 600 مترمربع و 56 پلاک ثبتی درگیر این طرح مهم می‌شوند.

محمود مسگری اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر را مورد توجه قرارداد و افزود: برای ادامه این حتی می‌توان از ماده 8 استفاده کرده و لزوم استفاده از ماده 9 الزامی نیست.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی مالکین واقع در این طرح قیمت‌هایی بیش‌ازحد معمول را درخواست داده‌اند، در وضعیت کنونی صرفاً با استفاده از ظرفیت توان خصوصی می‌توان این پروژه را به‌پیش برد.

پیش‌بینی اعتبار 1000 میلیارد تومانی برای احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با تأکید بر اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر گفت: برای تکمیل و ادامه این پروژه از محل صندوق پروژه پیش‌بینی اعتباری 1000 میلیارد تومانی شده است.

مجید اخوان با اشاره به اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر ابراز کرد: زمینه‌سازی سرمایه‌گذاری در این طرح تملک اراضی موجود در آن است و بعدازآن باید به دنبال سرمایه‌گذاران دارای صلاحیت رفت.

وی با بیان لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی تأکید کرد: درصورتی‌که این عمل به‌درستی انجام نشود هزینه‌های جانبی جمع‌آوری این پسماندها بیشتر از حالت مکانیزه شده و ساماندهی شهر با مشکلات بیشتری همراه می‌شود.

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به اخذ مجوز نام‌گذاری 10 مورد اسامی پیشنهادی جهت نام‌گذاری شوارع و معابر عنوان کرد: تمام این 10 کوچه و شارع به اسامی متبرک شهدا مزین شده‌اند.

مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی ابراز کرد: پیشنهادشده مصوبه هر باکس از 33 هزار تومان به 50 هزار تومان افزایش پیدا کند.

وی لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی را مورد توجه قرارداد و بیان کرد: کمیسیون خدمات شهری قم با افزایش 15 درصدی موافق بوده و درنهایت تعرفه باکس‌های جمع‌آوری از 33 هزار تومان به 38 هزار تومان افزایش پیداکرده است.

سبحانی ثابت با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی عنوان کرد: اصل این کار فرهنگ‌سازی بوده اما باید تمام مراتب افزایش قیمت به‌صورت مرحله‌ای انجام‌شده و از وارد شدن فشارهای مضاعف به شهروندان جلوگیری شود.

روش سنتی جمع‌آوری پسماند ساختمانی در شهر قم حذف می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز در بخش دیگری از این جلسه، با اشاره به لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی تأکید کرد: در خصوص ساماندهی پسماندهای ساختمانی وضعیت شهر قم مطلوب است.

سید امیر سامع با تأکید بر لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی بیان کرد: مشکل شهرداری قم در مسئله پسماندهای ساختمانی ساخت‌وسازهای جزء و خرد بوده که برای این مورد نیز باکس‌های ویژه‌ای برای جلوگیری از سد معبر در بین شهروندان رواج داده شود.

وی عنوان کرد: استفاده از باکس‌های ویژه پسماندهای ساختمانی برای جلوگیری از جمع‌آوری پسماند به روش سنتی موردنیاز است، شهرداری درصدد این بوده آلودگی‌های ناشی از جمع‌آوری سنتی پسماندها را از بین ببرد.

جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای ساختمانی نیازمند فرهنگ‌سازی است

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با تأکید بر لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی تصریح کرد: توسعه این عمل به‌نوبه خود یک کار مهم فرهنگ‌سازی بوده که می‌تواند در ساماندهی شهر اثرگذاری ویژه‌ای داشته باشد.

محسن محرری ادامه داد: درصورتی‌که شهرداری باکس‌های ویژه‌ای برای جمع‌آوری پسماندها در سطح شهر قرار ندهد هزینه‌های جمع‌آوری آن بسیار بیشتر از حالت فعلی می‌شود.

رئیس شورای شهر قم با اشاره به‌ضرورت جلوگیری از توسعه و گسترش نماهای غیر اسلامی و غربی در شهرسازی و معماری شهر قم گفت: باید در راستای تغییر نماهای شهری حرکت کرده و از صدور مجوز نماهای غربی و رومی جلوگیری شود.

عبدالله جلالی با اشاره به اخذ مجوز اعمال ماده 9 نحوه خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی طرح احداث پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که باید 56 پلاک ثبتی در این طرح تملک شود ضروری بوده تا برآوردهای لازم از اعتبارات موردنظر سنجیده شود چراکه اعتبار فراوانی برای این طرح مهم ترافیکی موردنیاز است.

وی با بیان لایحه اخذ مجوز افزایش تعرفه بهای خدمات جمع‌آوری مکانیزه پسماندهای جزء عمرانی و ساختمانی خاطرنشان کرد: درصد شهروندانی که از این طرح استفاده می‌کنند اندک بوده و فراگیری کامل را ندارد بنابراین باید در قیمت‌گذاری این بخش واقعیت‌های موجود در جامعه را مدنظر قرار داده و از متضرر شدن سایر شهروندان جلوگیری شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار