ویژه برنامه‌های نهم ربیع‌الاول در مسجد مقدس جمکران
برنامه‌های ویژه نهم ربیع‌الاول، سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج) در مسجد مقدس جمکران اعلام شد. در سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) نسبت به ترویج و احیای سنت ارزشمند بیعت با امام عصر(عج) اهتمام ویژه ای شده است.
کد خبر: ۶۷۹۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲ 13 November 2018

به گزارش تابناک قم، احمد حاجی زاده در نشست خبری تشریح برنامه های نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) که در سالن جلسات مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام مسئله بیعت امری رایج بوده است، بیان کرد: این در حالی است که در شرایط کنونی از مسئله بیعت با امام حی و حاضر یعنی حضرت ولیعصر(عج) غفلت شده است.

وی با اشاره به اینکه با تاکید تولیت مسجد مقدس جمکران احیا مسئله بیعت با امام عصر(عج) در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: در تلاش هستیم که همزمان با 9 ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) نسبت به ترویج و احیای این سنت ارزشمند اهتمام داشته باشیم.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در همین راستا برنامه های مختلفی تدارک دیده شده است، بیان کرد: در شام شهادت امام حسن عسکری(ع) مراسم ویژه ای با حضور طلاب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم صبحگاه مشترک با حضور نیروهای نظامی برگزار شد، افزود: امسال نیز این مراسم با حضور نیروهای نظامی و همچنین اقشار مختلف برگزار خواهد شد.

حاجی زاده با بیان اینکه جلساتی با مدیران دستگاه های مختلف برگزار شده و از مشارکت آنها در برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم‌های این ایام استفاده می شود، افزود: امیدواریم که با حرکت گسترده ای که شکل می گیرد، مسئله بیعت در 9 ربیع الاول در سراسر کشور و جهان اسلام پایه گذاری شود.

وی در خصوص برگزاری مراسم پیاده روی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران بیان کرد: در این خصوص ما در مسجد مقدس جمکران می توانیم پذیرای زائران باشیم و برنامه ریزی لازم را به عمل آوریم ولی در خارج از مسجد و در طول مسیر باید دستگاه‌های اجرایی استان پای کار بیایند و به مردم خدمت لازم را ارائه دهند.

معاون اجرایی مسجد مقدس جمکران به اجرای طرح رحمت واسعه اشاره کرد و گفت: این طرح هر سال توسعه یافته و خادمان مسجد مقدس جمکران با لباس خادمی در نقاط مختلف حضور می یابند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ادعای امام زمانی فردی در یک برنامه تلویزیونی بیان کرد: همه مسؤولان در نظام اسلامی در برابر امام حی مسؤول هستند و باید در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند.

بیعت ۲ هزارنفری طلاب ایرانی و خارجی با امام زمان(عج)

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران نیز در این نشست خبری با اشاره به اینکه در روز نهم ربیع‌الاول یک جریان سازی صورت گرفته و این آغاز بحث مهدویت است، گفت: به دلیل انتساب جمکران به امام زمان(عج) باید در ترویج سبک زندگی مهدوی گام بردارد.

ابراهیم صدوقی، تمرکز برنامه‌های امسال مسجد جمکران را عمدتاً بر محور برنامه‌های داخل مسجد دانست و گفت: معرفت افزایی به امام رویکرد اصلی فعالیت‌های مسجد جمکران است تا مردم امام زمان(عج) را بشناسند و انس معنوی با حضرت و تبیین وظایف منتظران از دیگر فعالیت‌های مسجد است.

وی افزود: در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم عزاداری با سخنرانی حجت‌الاسلام عالی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران گفت: مراسمی نیز با عنوان «عهد جانان» با سخنرانی آیت‌الله اعرافی و حجت‌الاسلام رحیمیان تولیت مسجد جمکران در شبستان کربلا مسجد جمکران برگزار می‌شود که بیعت ۲ هزار نفر از طلاب ایرانی و خارجی با امام زمان(عج) است.

برگزاری مراسم صبحگاه تجدید بیعت با امام زمان(عج)

وی عنوان کرد: ۲۶ آبان ماه، روز نهم ربیع‌الاول مراسم صبحگاه تجدید بیعت با امام زمان(عج) از ساعت ۸ صبح با حضور مسئولان استانی، نیروهای نظامی، خادمان مسجد مقدس جمکران، نیروهای هلال‌احمر، دانشجویان، ورزشکاران و دانش آموزان در بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود که سخنران این مراسم حجت‌الاسلام رحیمیان تولیت مسجد جمکران است.

صدوقی اضافه کرد: روز شنبه ۲۶ آبان‌ماه بعد از نماز ظهر و عصر همایش دانشجویی عصر آفتاب با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دانشجویان عضو کانون مهدویت دانشگاه‌ها با حضور ۵ هزار دانشجو از سراسر کشور در شبستان کربلا مسجد جمکران برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد جمکران خاطرنشان کرد: غروب روز ۲۶ آبان‌ماه نیز زیارت آل یاسین در مسجد جمکران به‌عنوان حسن ختام برنامه‌های نهم ربیع‌الاول قرائت می‌شود.

حضور خادمین مسجد مقدس جمکران در مراکز آموزشی و درمانی

رئیس مرکز خادمین افتخاری مسجد مقدس جمکران نیز در بخش پایانی این نشست خبری اظهار کرد: در راستای ارج نهادن روز نهم ربیع الاول از سال ۹۴ فعالیتی با عنوان «رحمت واسعه» آغاز شد که در این برنامه خادمان مسجد مقدس جمکران در مراکز درمانی و آسایشگاه جانبازان و معلولین حضور می‌یابند تا این روز را به مردم معرفی کنند که سال قبل دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم هم به این برنامه اضافه شد.

سید حسین موسوی ادامه داد: حضور در مراکز آموزشی مانند دبیرستان‌ها و مدارس از دیگر برنامه‌های امسال طرح «رحمت واسعه» است که ۳۰۰ خادم افتخاری با متبرکات، پرچم مسجد مقدس جمکران و قرآنی که همراه دارند در ۲۶ استان حضور پیدا می‌کنند و مراسم ویژه بیعت با امام زمان(عج) را در مراکز آموزشی به اجرا درمی‌آورند تا عطر مهدوی در سراسر کشور منتشر شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار