معاون سیاسی استاندارایلام ؛
معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: با تشکیل انجمن ها، جنبش های وقف، هیئت های امنا، استفاده از ظرفیت ادارات و ... می توان فرهنگ وقف را گسترش داد.
کد خبر: ۶۷۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 13 November 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد نوذری در همایش یاوران وقف استان ایلام، وقف را از افتخارات دین مبین اسلام دانست و گفت: اگر بخواهیم به جایگاه و اهمیت وقف پی ببریم بایست آن در سیره و روش ائمه اطهار علیهم السلام جستجو کنیم.

وی برخی از اعمال انسان را حتی بعد از مرگ تداوم یافته عنوان می کند و بیان کرد: دنیاصحنه ی نمایشی است که مردان و زنان، بازیگران آنند و این بازیگران، زمان ورود و خروج خود را دارند و هر بازیگری نقش‌های بسیاری را بازی می‌کند و از صحنه می رود.

دکتر نوذری با اشاره ای به آثار اعمال ماتاخر افراد داشت افزود: برخی افراد در طول زندگی خود نقش های خوب می آفرینند و در خاطر می مانند و برخی دیگر نقش های بد، اگر چه هر دو در خاطره ها می مانند اما آثار ماتاخر آنها متفاوت است!

وی ادامه داد: وقف نیز یکی از آن اعمال نیک انسان است که حتی بعد از مرگ شاهد آثار ماتاخر آن هستیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری ادامه داد: وقف تنها منحصر در بخشش امورات مالی نیست بلکه گاهی اقات وقف، علم و دانشی است که افراد به یادگار می گذارند و گاهی هم پایه گذاری یک کار خوب و انسان دوستانه است.

وی تشکیل ساختار وقف در ایران را به دوران صفویه نسبت می دهد و اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ساختار وقف با شکل و شمایل امروز طراحی شد.

این مقام مسئول سپس به کارکرد های مختلف وقف در نظام اسلامی پرداخت و گفت: اگر بتوانیم فرهنگ وقف را به درستی جا بیاندازیم آن می تواند چون یک چتر گستره خود را بر سایر امورات بیاندازد و باعث خیر و برکت شود.

وی سپس وقف را دارای ساختاری عام و فراگیر عنوان کرد و گفت: وقف گستره ای وسیع دارد و همه دستگاه ها بایست در آن مشارکت داشته باشند.

نوذری در ادامه ضمن اینکه پیشنهاد نمود که بحث وقف را می توان بیش از این در دانشگاه ها توسعه داد، تصریح نمود: با تشکیل انجمن ها، جنبش های وقف، هیئت های امنا، استفاده از ظرفیت ادارات و ... می توان فرهنگ وقف را گسترش داد.

وی سپس گفت: اگر امروز بتوانیم اندیشه وقف را در جامعه گسترش دهیم می توانیم به پویایی اقتصاد اسلامی کمک کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در بخش دیگری از صحبت های خود از همه دست اندرکاران اربعین تشکر کرد و گفت: ما نمونه وقف را در همدلی و همبستگی مردم استان در شب طوفانی مهران دیدیم.

وی ادامه داد: همدلی و همکاری مردم و مسئولان در آن شب سخت به حدی بود که طوفان هم نتوانست سد راه آنان شود.

وی سپس گفت: اگر آن شب مردم به کمک دولت نمی آمدند طوفان هزینه های سنگینی بر جای می گذاشت اما تدبیر استاندار محترم و سایر مسئولان استانی و از همه مهمتر پای کار آمدن مردم این بحران را به یک فرصت همدلی و همکاری مبدل نمود.

نوذری در پایان برگزاری کنگره عظیم اربعین را در دنیا بی نظیر قلمداد کرد و گفت: اربعین امسال از هر لحاظ حساب کنیم یک حماسه بزرگ در سطح کشور و جهان بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار