57 عضو پارلمان اروپا در نامه‌ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار بازگرداندن سفیر اتحادیه اروپا از عربستان شدند.
کد خبر: ۶۷۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷ 13 November 2018

به گزارش تابناک : روزنامه ان.آر.سی هلند نوشت: خانم «ماریا اسخاکه» نماینده هلندی عضو پارلمان اروپا در وب سایت خود اعلام کرد که وی و 56 عضو دیگر پارلمان اروپا در نامه‌ای به فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار فراخواندن سفیر اتحادیه اروپا از عربستان سعودی شده‌اند.

 

 

در نامه ارسالی 57 نماینده پارلمان اروپا به موگرینی که در سایت متعلق به خانم ماریا اسخاکه منتشر شده، با اشاره به قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی در سرکنسولگری این کشور در استانبول، این اقدام نقض حقوق بشر خوانده و تاکید شده که عربستان سعودی در حال اعمال فشار بر دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی برای سکوت آنها در قبال وضعیت حقوق بشر در این کشور است.

در این نامه همچنین به شرایط نقض حقوق بشر در عربستان از جمله اعدام قریب الوقوع 12 نفر (12 نفر شیعه)، قتل جمال خاشقچی و نقش مخرب عربستان در یمن اشاره و درخواست شده تا زمانی که عربستان سعودی بمباران شهروندان در یمن را متوقف نکند، گام‌های مثبت در زمینه حقوق بشر بر ندارد و تحقیق بین‌المللی و تعقیب قانونی عوامل قتل خاشقچی را نپذیرد، سفیر اتحادیه اروپا به ریاض باز نگردد.

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی چند هفته پیش برای انجام امور اداری به کنسولگری ریاض در استانبول رفت، اما در پی یک توطئه از پیش طراحی شده در آن محل به طرز فجیعی به قتل رسید.

مقامات اطلاعاتی ترکیه ضمن متهم کردن مقامات رده بالای سعودی به دست داشتن در این قتل پس از چند هفته اعلام کردند که جسد وی در اسید حل شده است و چیزی از ان باقی نمانده است. 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که فایل صوتی را در اختیار چند کشور قرار داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار