معاون فرهنگی شهرداری شیراز در تشریح برنامه‌های هفته كتاب این سازمان از برپایی كتابخانه نابینایان و همچنین اجرای برنامه «پا به پای كتاب» در پیاده راه سلامت طی این ایام خبر داد.
کد خبر: ۶۷۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 13 November 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: ابراهیم گشتاسبی‌راد، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، ۲۲ آبان‌ماه با بیان اینكه کتاب باید در سبد خانوارها قرار گیرد، گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند برنامه‌ریزی مدون است .
وی افزود: گسترش فرهنگ کتابخوانی نشانه سلامت و عامل پیشرفت جامعه است و با همین هدف برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۳ آبان ماه شروع می‌شود كه شامل برنامه‌های متنوع فرهنگی و ادبی است.
معاون فرهنگی شهردار شیراز به تشریح برنامه‌های هفته كتاب در این كلان‌شهر پرداخت و گفت: برگزاری برنامه «پا به پای کتاب» در پیاده راه سلامت واقع در بلوار شهید چمران، انجام تبلیغات شهری با نام «کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر» شامل معرفی کتاب‌های نویسندگان فارس در حوزه شعر، داستان، پژوهش و نقد کتاب، اجرای برنامه «دیوار به دیوار شهر پریان» در فرهنگسرای کتاب از برنامه‌هایی است که در هفته کتاب اجرا می‌شوند.
گشتاسبی راد همچنین گفت: به‌همین مناسبت قصه‌گویی، آموزش خط بریل و برپایی کتابخانه نابینایان در مرکز نابینایان شوریده شیرازی اجرا خواهد شد.
وی، تور بازدید از کتابخانه‌های تخصصی کودک و نوجوان ویژه مدارس، کارگاه مهارت مطالعه و تندخوانی، کارگاه سواد رسانه ای در فرهنگسرای کتاب و نشست تخصصی «یار مهربان قصه‌ها» با حضور نویسندگان حوزه کودک و نوجوان در فرهنگسرای علوی، تور گردشگری نابینایان و کارگاه آموزشی ویژه کتابداران در مرکز ملی اسناد را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در پایان از عضویت نیم بهای کتابخانه‌های تحت پوشش سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار