مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان ادامه داد: راه اندازی سامانه ۱۵۲۳ کمک شایانی به افزایش سلامت آب شرب در روستا‌ها داشته است و با دریافت گزارش‌های مردمی توانستیم با رسیدگی به مشکلات، در راستای کیفیت بخشی آب شرب اقدام کنیم.
کد خبر: ۶۷۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲ 14 November 2018
سید مصطفی هاشمی گفت: در سه سال اخیر متوسط بهره مندی آب شرب در روستا‌های استان از ۶۸ به ۷۶ درصد رسیده است که این عدد ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش ایرنا، هاشمی در نشست مشترک میان کارشناسان شرکت آبفار و مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه متوسط بهره مندی کشور از آب شرب ۷۴ درصد است افزود: در گذشته کیفیت آب با استاندارد‌های موجود فاصله معناداری داشت که با واگذاری امور آب روستا‌ها به پیمانکاران واجد صلاحیت و تحت نظارت، نواقص برطرف و کیفیت بخشی به حد مطلوب نزدیک‌تر شد.

وی اظهار داشت: تامین سلامت آب نیازمند رسیدگی مستمر از سوی پیمانکاران است و باید با به کارگیری نیرو‌های آموزش دیده و تجهیزات مناسب، در کیفیت بخشی آب تلاش کنند.

هاشمی با تاکید بر نگهداری تاسیسات آبرسانی عنوان کرد: کارشناسان مرکز بهداشت و بهورزان نیز باید با نمونه گیری دقیق و ارایه به هنگام آمار و اطلاعات، شرکت آب و فاضلاب روستایی را در سالم سازی آب روستا‌ها یاری کنند.

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه ۱۵۲۳ کمک شایانی به افزایش سلامت آب شرب در روستا‌ها داشته است و با دریافت گزارش‌های مردمی توانستیم با رسیدگی به مشکلات، در راستای کیفیت بخشی آب شرب اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان افزود: در طول ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، ۲ هزارو ۲۰۰ مورد تماس تلفنی با سامانه ۱۵۲۳ به ثبت رسید که اختلالات گزارش شده ظرف بازه زمانی ۲۴ تا ۴۸ ساعت به طور کامل برطرف شد.

وی اضافه کرد: با توجه به بحران کمبود آب در سال‌های اخیر و رفع این مشکل با مدیریت مصرف، کیفیت بخشی به آب شرب نباید کار چندان دشواری باشد و این مهم نیازمند بهره گیری از ابزار، علم و دانش کارشناسان و همکاری پیمانکاران است.

مدیر سلامت محیط کارمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز گفت: درشرایط اقتصادی موجود، پیشگیری از بیماری‌ها بهتر از درمان است.

لیدا رفعتی با اشاره به اینکه با کلر زنی ساده می‌توان وضعیت کیفیت آب را در حالت مطلوب نگه داشت افزود: پیمانکاران در کلر زنی باید به گونه‌ای عمل کنند که تا انتهای شبکه آبرسانی این مهم انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار