دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی گفت: تشکلی قصد برگزاری برنامه‌ای پیرامون شخصیت شهید دکتر بهشتی را دارد اما با دخالت‌های شهرداری اصفهان ووادادگی مسؤولان دانشگاه، باعث به حاشیه راندن تشکل دانشجویی می‌شود تا حدی که برنامه یک‌روزه با نظر شهرداری تبدیل به برنامه 3 روزه‌ شد.
کد خبر: ۶۷۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 14 November 2018

به گزارش تابناک : حامد فدایی امروز با بیان این‌که دانشگاه جولانگاه احزاب سیاسی نیست، اظهار داشت: این موضوع مکرراً به مسؤولان دانشگاه تذکر داده شده اما از طرف مسؤولان دانشگاه گوش شنوایی وجود نداشته است.

وی افزود: از برنامه به نام حزب و با سخنرانی محمدرضا عارف گرفته تا به امروز که ارگان‌های شهری داخل دانشگاه جولان می‌دهند و وام‌داری مسؤولان که بر سر مسائل ناچیز باعث شده تا عزت و استقلال دانشگاه زیر سؤال رود بارها تذکر داده شد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی ادامه داد: دانشگاه اصفهان از ابتدای امسال بدون داشتن توجیه منطقی و برنامه‌ریزی قبلی در مراسم جشن جدیدالورودهای خود از ارگان‌های شهری دعوت به عمل آورد تا به سخنرانی بپردازد و این در حالی بود که به تشکل‌های دانشجویی اجازه معرفی تشکل‌ها داده نشد.

وی اضافه کرد: امروز نیز مشاهده می‌کنیم که تشکلی قصد برگزاری برنامه‌ای پیرامون شهید دکتر بهشتی را دارد اما با دخالت‌های شهرداری اصفهان و ضعف و وادادگی مسؤولان دانشگاه، باعث به حاشیه راندن تشکل دانشجویی می‌شود تا حدی که برنامه یک‌روزه با نظر شهرداری تبدیل به برنامه 3 روزه‌ای پرحاشیه شده که مد نظر تشکل مذکور نبوده است و حاصل این نگاه تبدیل شدن دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی به ابزاری برای شهرداری و احزاب سیاسی جهت دستیابی به منافع حزبی خودشان است.

فدایی عنوان کرد: در برنامه 3 روزه شهرداری از افرادی دعوت صورت گرفته برای صحبت در این مراسم که هیچ تفاهمی با شهید مظلوم دکتر بهشتی ندارند؛ برنامه به اسم شهید بهشتی گرفته می‌شود اما سخنران برنامه به صراحت می‌گوید این صحبت‌ها نظر خودم بوده و مطالعه‌ای بر روی شهید بهشتی نداشته‌ام! همینطور تناقضات دیگری که وجود دارد.

وی تصریح کرد: افرادی را برای بررسی قانون اساسی از دیدگاه شهید بهشتی دعوت می‌کنند که این افراد خود پایبند به قانون اساسی نیستند بعضاً در دوران فتنه 88 محکوم فتنه بوده‌اند و حکم قضایی و امنیتی دارند؛ شهید بهشتی خود در رأس تدوین قانون اساسی بوده و پشتیبان اصلی ولایت فقیه آنوقت افرادی برای بیان دیدگاه‌های ایشان حاضر می‌شوند که بدلیل زیر پا گذاشتن قانون اساسی به زندان رفته‌اند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی خاطرنشان کرد: فتنه و فتنه‌گر خط قرمز انقلاب مقام معظم رهبری و تشکل‌های انقلابی بوده و هست و در صورتی که وادادگی مسؤولان دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان تا حدی زیاد باشد که نتوانند جلوی فتنه‌گران در دانشگاه را بگیرند مسلماً با وجود مشکلات صنفی زیاد هر دو دانشگاه، خشم دانشجویان قابل کنترل نخواهد بود و آتش بر خرمنی زده خواهد شد که عواقب آن همه را درگیر می‌کند.

فدایی در پایان هشدار داد: در صورتی که مطالبات ما جهت عدم حضور فتنه‌گران تحقق نیابد این مطالبات در سطوح دیگری پیگیری خواهد شد که شاید خوشایند فضای آرام دانشگاه نباشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار