معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: بیمارستان رضوی، قطب جذاب گردشگری سلامت ایران است.
کد خبر: ۶۸۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 15 November 2018

به گزارش تابناک : محمد مهدی‌نژاد معاون علمی آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از بیمارستان رضوی اظهار داشت: بیمارستان رضوی مرکز درمانی خوش‌نام و معروف علمی در سطح کشور و منطقه است و با توجه به سرعت تغییر و پیشرفت فناوری‌ها و علوم پزشکی، مراکز درمانی پیشرفته باید برای پاسخ‌گویی به نیازهای جدید، خود را با پیشرفت تکنولوژی‌ها تطبیق دهند و بیمارستان رضوی از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: برگزاری کنگره‌های علمی و بین‌المللی CASPIAN Meeting2018 و Iran CTO Meeting 2018 به‌ عنوان فعالیت بی‌نظیر تبلیغی، ترویجی و پژوهشی با حضور محققانی از 20 کشور خارجی، نشان از رتبه این مرکز در جمع بیمارستان‌های پیشرفته کشور دارد.

مهدی‌نژاد ادامه داد: با تأسیس دانشکده علوم پزشکی مرتبط با این بیمارستان فوق تخصصی و سایر مراکز درمانی آستان قدس رضوی در دانشگاه امام رضا(ع)، به فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی سلامت‌محور این مجموعه درمانی شتاب بیشتری بخشیده خواهد شد.

وی با اشاره به وجوه نیازمندی‌های بیمارستان فوق تخصصی رضوی، اظهار کرد: یکی از نیازمندی‌های بیمارستان‌های پیشرفته علاوه ‌بر داروهای مرسوم و متداول، داروهای نوین با تکیه بر فناوری‌های زیستی و نانو و در حوزه تجهیزات نیز تأمین درمان‌های نوین با بهره‌مندی از تجهیزات پزشکی است که در بخش‌های مختلفی مانند درمان بیماری‌های صعب‌العلاج با تجهیزات هسته‌ای و شاخه‌های جدید پزشکی بهره‌مند از امواج الکترومغناطیس کاربرد دارند.

مهدی‌نژاد اشاره کرد: ورود جدی به فرایندها و نرم‌افزارهای سلامتی که امروز در حال گسترش است نیز با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان ایران بسیار لازم و ضروریست و بهره‌مندی از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، عملکرد بیمارستان رضوی را در سطح بین‌المللی ارتقاء می‌دهد.

به گفته این مقام مسئول، مأموریت بیمارستان رضوی، تأمین و به ‌روزرسانی این تجهیزات نوین است که در شرایط وجود تحریم‌ها و هزینه‌های بالای این تجهیزات، لازم است تا ظرفیت‌های تولید دستگاه‌های لازم را توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول بیمارستان رضوی در سطح بین‌المللی، اضافه کرد: بیمارستان رضوی قطب جذاب گردشگری سلامت ایران و دنیاست و باید این حوزه را برای تمام متقاضیان اعم از کسانی که برای زیارت در کنار درمان و نیز برای کسانی که صرفا برای درمان به مشهد می‌آیند، تقویت کنیم.

مهدی‌نژاد گفت: بزرگ‌ترین دغدغه آستان قدس رضوی، ارائه خدمات خشنودکننده برای زائران است که خدمات پزشکی مهم‌ترینِ آن‌ها محسوب می‌شود؛ بیمارستان سیار رضوی در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی توانست رضایت‌ زائران را فراهم کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار