رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به فوت روزانه ۳۰۰ نفر بر اثر بیماری های غیر واگیر، گفت: روزانه ۳۰۰ بر اثر بیماری های قلبی جان خود را از دست می دهند.
کد خبر: ۶۸۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱ 16 November 2018

به گزارش تابناک : محمد آقاجانی، در مراسم بیست سال پژوهش و مشارکت مردمی در ارتقا سلامت، «مطالعه قند و لیپید ایران»، افزود: توسعه شهر نشینی و تغییر عادات زندگی باعث افزایش بیماری های واگیر شده است و همه کشورها درگیر این مسئله به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند.

  1. وی با اشاره به بیماری‌های قلبی، گفت: بیماری های قلبی به سبک زندگی وابسته هستند و روزانه ۳۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

آقاجانی درباره بیماری‌های غیر واگیر، ادامه داد: تا سال ۲۰۲۰ بیماری های غیر واگیر علت اصلی ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشورهای جهان سوم هستند و برنامه ملی کنترل بیماری های غیر واگیر از چند سال پیش شروع و قرار است ۲۵ درصد از مرگ های بیماری های غیر واگیر را کنترل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه طرح کنترل قند از ۲۰ سال پیش شروع شده است، افزود: سیگار، چاقی و دیابت، (عوامل تاثیر گذار در ابتلا به سرطان هستند.

آقاجانی با اشاره به بهبود وضعیت غذایی گفت: بهبود مواد غدایی و افزایش فعالیت بدنی سبب کاهش مرگ ها شده است و توانمند سازی اقشار ضعیف سبب کاهش عوامل خطر شده است.

وی ادامه داد: برنامه ایران از سال ۹۵ در شهرستان دماوند شروع شده و این کار با هدف ارزیابی عوامل خطر و بیماری سکته مغزی و قلبی انجلم شده است؛ مرکز پژوهشکده غدد به کوهرت دماوند برای شناسایی عوامل خطر کمک می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درباره سکته قلبی و مغزی، اظهارکرد: این دو بیماری عوامل اولیه مرگ و میر هستند و طرح ۲۴۷ و ۷۲۴ به صورت شبانه روزی انجام می شوند، هر کدام از این طرح ها در دو بیمارستان خدمات ارائه می‌دهند . و هشت مرکز در شهر تهران برای اجرای طرح ۲۴۷ در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار