وزیر امور خارجه روسیه هدف آمریکا از اعمال فشارها بر مسکو را بیرون راندن شرکت‌های روسی از بازارهای جهانی و در نهایت ممانعت از روند توسعه اقتصادی روسیه نامید.
کد خبر: ۶۸۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ 17 November 2018

به گزارش تابناک : "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن اقداماتی را در نظر گرفته تا شرکت‌های تجاری روسی را از بازارهای جهانی خارج سازد.

وی در سخنرانی خود در آغاز به کار نشست شورای تجاری روسیه اعلام کرد: «واضح است که رقابت در بازارهای جهانی در حال افزایش است و در این عرصه روسیه تحت فشارهای بی سابقه قرار دارد و هدف از این اعمال فشار نیز کاملاً واضح و این است که شرکت‌های بزرگ روسی از بازارهای جهانی بیرون رانده شوند و در نهایت تلاش می‌شود تا توسعه اقتصادی اجتماعی کشور متوقف گردد.»

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که روش‌های مختلف اعمال فشار اقتصادی مانند هشدار، تهدید و تعیین ضرب‌الاجل از سوی کاخ سفید تنها درباره روسیه مور استفاده قرار نگرفته، بلکه حتی در مورد متحدان آمریکا نیز اعمال می شود.

لاوروف تاکید کرد که مسکو به خط مشی پایدار خود در غیرسیاسی کردن روابط تجاری  خود با کشورهای غربی ادامه می‌دهد و افزود: «در روند مذاکرات با کشورهای غربی، ما تلاش می‌کنیم تا روابط تجاری تا حد ممکن سیاسی نشوند. این مسئله در روابط ما با اروپا و ایالات متحده  رعایت می‌شود. این در حالی است که بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به سازنده بودن این خط مشی اذعان داشته و تمایل دارند به روابط تجاری با روسیه ادامه دهند.»

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار