رئیس شورای شهر مشهدمقدس گفت: با احداث باغ اردوگاه خاتون، آرزوی دیرینه مردم مشهد برای باز شدن درب باغ‌های آستان قدس رضوی محقق شد.
کد خبر: ۶۸۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 25 November 2018

به گزارش تابناک : محمدرضا حیدری اظهار داشت: آستان قدس رضوی با افتتاح باغ اردوگاه خاتون، گامی مهم در مسیر خدمت‌رسانی به بانوان شهر مشهد برداشته و آرزوی دیرینه مردم این شهر برای باز شدن درب باغ‌های آستان قدس رضوی به روی مردم را محقق کرد.

وی ادامه داد: ایجاد باغ اردوگاه خاتون کارکردهای فراوانی دارد؛ یکی از این کارکردها را می‌توان تأثیر مثبت بر محیط‌زیست مشهد عنوان کرد. اگرچه در گذشته اتفاقات ناگواری همچون تبدیل باغ آستان قدس در تقاطع خیام و سجاد به مجتمع تجاری اتفاق افتاد، اما طراحی باغ اردوگاه «خاتون» به نحوی انجام‌ شده که علاوه بر حفظ درختان باغ بر فضای سبز موجود آن افزوده شده است.

حیدری با اشاره به اینکه حضور مردم در باغات آستان قدس اقدامی مبارک است، افزود: با توجه به اینکه شهرداری حتی با احداث پارک‌های مخصوص بانوان نتوانسته بود فضایی مناسب برای نیمی از جمعیت شهر مشهد فراهم کند، آستان قدس رضوی با اختصاص بخشی از باغات موقوفه اقدامی بسیار مؤثر برای رفع این کمبود انجام داده است.

وی تصریح کرد: باغ اردوگاه «خاتون» با رویکرد انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی بانوان راه‌اندازی شده و این فرصت را برای حضور بانوان در اجتماع فراهم کرده است تا در یک فضای تعاملی برای تعالی معنوی جامعه تلاش کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: راهبرد و رویکرد آستان قدس رضوی برای حفظ موقوفات و خدمت‌رسانی به مردم قابل‌ستایش است. امیدوارم با توسعه این رویکرد همه مردم جامعه از برکات موقوفات امام رضا(ع) بهره‌مند شوند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار