نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم اینکه دولت فرصت داشت که استاندار مناسبی را بدون ایجاد فاصله‌ بین رفتن استاندار قبلی و آمدن استاندار بعدی، انتخاب کند، اما اقدامی صورت نگرفت و رکودی که بر اساس این سوءمدیریت مضاعف شد، قابل اغماض و گذشت از نیست.
کد خبر: ۶۸۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ 26 November 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ نصرالله پژمانفر، با اشاره به اینکه قانون و جایگاه قانونی استاندار روشن بوده و استاندار عالی‌ترین مقام کشوری در استان است، اظهار کرد: بسیاری از اختیاراتی که در حل مسائل کشوری نیاز است به استاندار واگذار شده و حتی دستگاه‌های دیگری همچون قوه‌قضاییه و مجلس که در استان فعال هستند، با محوریت استاندار در جلساتی چون شورای تامین، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، شورای فرهنگ عمومی و شورای امر به معروف و ... شرکت می‌کنند.

پژمانفر بیان کرد: این امر نشان‌دهنده جایگاه بسیار بلند و حساسی است که یک استاندار در استان دارد اما استان خراسان رضوی متفاوت بوده زیرا مسائل آن متفاوت است. حتی تهران نیز در برخی از مسائلی که در مشهد اتفاق می‌افتد، آمادگی ندارد. در یک بازه زمانی کوتاه یک هفته‌ای 5 میلیون نفر وارد شهر شده و همه در یک نقطه شهر متمرکز می‌شوند که خدمات‌رسانی، پشتیبانی، ایجاد امنیت و سرویس‌های متعددی که موردنیاز است، موضوع ساده‌ای نیست که بتوانیم از کنار آن بگذریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این مسائل، شرایطی را در استان خراسان رضوی به ویژه شهر مشهد ایجاد کرده، بنابراین باید فردی روی کار بیاید که از تجربه کافی و کاملا جامعی برخوردار باشد و بتواند برای مسائل تصمیم‎گیری کند.

وی ادامه داد: از طرفی استان به علل مختلفی با عقب‌افتادگی و مشکلات انباشته‌ای در حوزه‌های مختلف مخصوصا حوزه اعتبارات مواجه است. فردی که وارد استان می‌شود باید این جایگاه را داشته باشد که بتواند با تهران، سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها تعامل جدی داشته باشد و مسائل را حل و فصل کند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: استاندار جدید باید خراسان را خوب بشناسد. خراسان استان بسیار وسیعی است. بسیاری از مسائل استان‌های همجوار آن همچون سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و گلستان در استان خراسان رضوی تاثیرگذار هستند و فردی که استاندار می‌شود باید کاملا به این مسائل آشنا بوده و روحیه این موضوع، جرات، جسارت و ایستادگی در مسائل را داشته باشد. امیدواریم استاندار جدید از این ویژگی‌ها برخوردار باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشکل اساسی این است که متاسفانه علیرغم اینکه قانون منع به کارگیری بازنشستگان از چند ماه قبل روشن بود و دولت فرصت داشت که استاندار مناسبی را بدون اینکه فاصله‌ای بین رفتن استاندار قبلی و آمدن استاندار بعدی ایجاد شود، انتخاب کند و استان در شرایط امروز کشور، دچار خلا مدیریتی نشود، اما با وجود این مسائل اقدامی صورت نگرفت.

وی اضافه کرد: بیش از نیمی از استان‌های کشور با این چالش مواجه شدند و تا زمان تعیین استانداران بعدی، تشکیل کابینه، انتصاب معاونین و استقرار در استان‌ها، مشکلات زیادی را خواهیم داشت، ما این گلایه را از دولت داریم. رکودی که بر اساس این سوءمدیریت مضاعف شد، قابل اغماض و گذشت از سوی دیگر مسئولین و همچنین مردم نیست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار