معاون فرهنگي جهاددانشگاهی استان یزد و عامل توسعه خوشه‌ي كسب و كار زيلو در ميبد اظهار كرد: حضور تعداد زيادي كارگاه زيلو و كسب و كارهاي وابسته در ميبد مزيت بي نظيري را براي توسعه خوشه زيلو در ميبد فراهم آورده است.
کد خبر: ۶۸۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲ 27 November 2018

«محمدرضا دهقانی» در نشست هماهنگي تيم خوشه‌ي زیلو در میبد كه با حضور فرماندار برگزار شد، با اشاره به ثبت ميبد به عنوان شهر جهاني زيلو، گفت: جهانی شدن زیلو یک اتفاق و رخداد بزرگ است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت و شايسته است با الگوي توسعه خوشه اي كه الگويي بين المللي و شناخته شده است گام ديگري در راستاي توسعه اين هنر صنعت برداشت.

وی توسعه خوشه‌ي اين هنرصنعت را یک الگوی بسیار مناسب خواند و افزود: اين الگوي بين‌المللي در کشورهای بسياري از جمله كشورهاي اروپایی و آسیایی به اجرا رسيده و كشور هند با اين الگو توانسته صنايع دستي خود را به رشد قابل توجهي برساند..

دهقاني با اشاره به این که فعاليت هاي اجرايي توسعه خوشه زيلو در ميبد به زودي آغاز خواهد شد، بيان كرد: همکاری، تعامل و اعتماد بین مسئولان، مردم و تیم توسعه مي تواند زمينه توسعه كسب و كار زيلو را در اين شهر تاريخي فراهم آورد.

معاون فرهنگي جهاددانشگاهی يزد اظهار كرد: اين خوشه از جهت ساختار اجرا نيز تجربه اي نو در كشور است زيرا براي اولين بار يك خوشه با مشاركت شركت شهرك‌ها و يك نهاد دانشگاهي اجرا مي‌شود به نحوي كه بر اين اساس جهاددانشگاهي نيروي انساني و تيم توسعه خوشه را تامين مي‌كند و شركت شهرك‌ها از برنامه‌هاي توسعه اين خوشه حمايت خواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: برنامه توسعه خوشه برنامه اي 3 تا 5 ساله است كه با مشاركت همه نهادها و ذينفعان در ميبد اجرا خواهد شد.

در ادامه جلسه نماينده شركت شهرك‌ها نيز روند توسعه خوشه را تبيين و مراحل آن را توضيح داد. دهقان شرط موفقيت خوشه را همكاري همگاني با تيم توسعه دانست.

وي فرآيند توسعه خوشه را فرآيندي نرم و چندساله دانست كه مبتني بر اعتماد و ارتباط متقابل همه ذينفعان است.

«حسین فلاح» فرماندار میبد نيز در ادامه‌ي اين نشست گفت: زيلوي ميبد در گذشته‌ي نه چندان دور به خواب فرو رفته بود اما با نگاه خوب مسئولان و بدون در نظر گرفتن جایگاه و پست و مقام به این هنرصنعت، روحی دوباره دمیده شد و با تغییر کاربری‌ها در این هنر‌صنعت به آن رونق بخشیده شد.

وي ايجاد کاربری‌هاي جديد دست بافتهه‌ي زيلو توسط خانه زيلو ميبد وابسته به جهاد‌دانشگاهی را يك فرآيند موثر در احياي اين هنرصنعت عنوان كرد كه مورد توجه ارزیابان يونسكو و کارشناسان جهانی قرار گرفت.

فرماندار ميبد در پایان راجع به همكاري شهرستان براي اجراي خوشه‌ي زیلو در میبد آمادگي كامل مديران شهرستان را براي همكاري با تيم توسعه خوشه زيلو اعلام نمود و از شركت شهركها و سازمان جهاددانشگاهي استان يزد به دليل مشاركت در توسعه اين هنر صنعت تقدير و تشكر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار