عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: شرایط خاص و ویژه این استان یک آدم با تجربه و مسلط بر امور را برای استاندار می‌طلبد.
کد خبر: ۶۸۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 28 November 2018
به گزارش تابناک : جلیل رحیمی ‌جهان‌آبادی درباره استاندار سابق خراسان رضوی بیان کرد: آقای رشیدیان در مدت خدمتشان در این استان به دلیل اشرافیت به کار، آشنایی خوب با شرایط استان و تجربه مدیریتی یکی از استاندارهای موفق در خراسان رضوی بودند و خدمات شایسته و خوبی را به مردم استان ارائه دادند.
 
وی با بیان این مطلب که استان خراسان شرایط خاص سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد و شاید هرکسی نتواند با آرامش و بدون حاشیه کار کند، افزود: رشیدیان استانداری بود که هم بدون حاشیه کار کرد و هم با قاطعیت و در عین مردمی بودن توانست به نحو احسن مدت مدیریتی خودش را به پایان برساند.
 
نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان خراسان رضوی به دلیل شرایط جغرافیایی و همسایگی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان، جمعیت بیش از شش میلیون نفر، بافت خاص مذهبی و قومی، وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا(ع) و آستان قدس رضوی، پایتخت معنوی و مذهبی ایران شرایط خاص و ویژه‌ای دارد و خیلی از استان‌ها شاید در حد این استان ظرفیت، مسائل و مشکلات نداشته باشند.
 
رحیمی جهان‌آبادی ادامه داد: بنابراین فردی که به عنوان استاندار به این استان می‌آید اولا باید شناخت کاملی از ظرفیت‌ها، موانع، محدودیت‌ها و مقدورات استان داشته باشد و در ثانی بتواند با کلیه بخش‌ها و گروه‌ها، بویژه آستان قدس رضوی تعامل خوبی قرار کند. تعامل با آستان قدس خیلی کلیدی و مهم است که استاندار بتواند از ظرفیت‌های این مجموعه عظیم فرهنگی، معنوی و اقتصادی برای خدمت‌رسانی به مردم و استان استفاده کند.
 
وی خاطرنشان کرد: استاندار باید برای تعاملات استان با حوزه افغانستان و ترکمنستان از بینش بین‌المللی خوبی هم بهره‌مند باشد.
 
این نماینده مجلس تاکید کرد: همچنین بعنوان رییس شورای تامین در یک استان مرزی و خاص باید بتواند قدرت و اقتدار لازم در اداره نیروها را داشته باشد. مجموع این شرایط یک آدم با تجربه و مسلط بر امور را برای استانداری این استان می‌طلبد.
 
رحیمی جهان‌آبادی گفت: رایزنی‌هایی را با آقایان لاریجانی، واعظی، امیری و مجموعه پارلمانی وزارت کشور داشته‌ایم. نظر مشورتی نمایندگان به دلیل اشرافیت و شناختشان از استان می‌تواند برای دولت راهگشا باشد اما نهایتا حرف آخر را وزارت کشور و دولت می‌زنند.
 
وی تصریح کرد: بعنوان یکی از نمایندگان استان توقع داریم در انتخاب استاندار تعجیل شود و درخواست اکید داریم که استاندار جدید با تمام طیف‌ها و گروه‌های سیاسی، مذهبی و قومی و نمایندگان مجلس تعامل مثبتی را برقرار کند تا با همفکری بتوانیم بخشی از مشکلات استان را رفع کنیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار