مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی گفت : بیش از ۸۰ هزار نفر از بیکاران خراسان رضوی دارای مدارک تحصیلی بالاتر از فوق دیپلم هستند.
کد خبر: ۶۸۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹ 28 November 2018

به گزارش تابناک : شکوه میرشاهی صبح چهارشنبه در جلسه بررسی فرصت های سرمایه گذاری در حوزه کسب و کارهای نو اظهار کرد: در کشور طی چند سال اخیر در فرایند تغییر کسب و کارهای سنتی به سمت ایده‌های فن‌آورانه و کسب و کارهای نو تغییرات محسوسی شکل گرفته است. 

وی افزود: توسعه کسب و کارهای جدید با توجه به زیرساخت‌های مناسبی که طی ۵ سال اخیر در حوزه فناوری اطلاعات، کشور را متحول کرده این نوید را می‌دهد همچنان شاهد توسعه کسب و کارهای مبتنی بر فناوری در کشور باشیم در این میان دولت نیز وظیفه دارد  با حمایت از این ایده‌ها مسیر رشد تا رسیدن به بلوغ را فراهم کند.

مدیر کل دفتر جذب و سرمایه گذاری خارجی استانداری خراسان رضوی ادامه داد : ۲۰ درصد اشتغال های جدید طی یکی ، دو سال اخیر در حوزه کسب و کارهای نو ، ایده های استارتاپی و فناورانه شکل گرفته است.

وی گفت:امروز توسعه این حوزه با توجه به افزایش نرخ بیکاری درقشر تحصیلکرده از ضرورتهاست زیرا بخش زیادی از نیروی کار ، امروز تحصیل کرده و دانش آموخته هستند و باید کسب و کارها به نوعی از سنتی به سمت ایده های نوآورانه برود و زمینه اشتغال این بخش بیشتر فراهم شود.

میر شاهی تاکید کرد: بدون استفاده از ظرفیت بی‌بدیل نیروی انسانی تحصیل کرده و جوان، تحقق اهداف کلان اقتصادی از جمله رشد اقتصادی ۸ درصدی، ایجاد کریدور فناوری اطلاعات و تبدیل شهر مشهد به یک شهر هوشمند و مبتنی بر فناوری میسر نیست.

وی بیان کرد:خراسان رضوی به عنوان یکی از استان‌هایی که در چند سال اخیر در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه و حمایت از ایده‌های کارآفرین پیشتاز بوده است همانند کشور با بحران بیکاری در قشر تحصیل کرده روبرو است به نحوی که بیش از ۸۰ هزار نفر از بیکاران استان مدارک تحصیلی بالاتر از فوق دیپلم دارا هستند.

میر شاهی افزود: بر اساس برآوردها در افق ۱۴۰۰ خراسان رضوی بیش از دو میلیون پانصد هزار نفر جمعیت فعال خواهد داشت که بالغ بر ۳۶ درصد جمعیت استان را تشکیل می دهند که برای این جمعیت فعال در افق برنامه ۵ ساله بالغ بر ۴۳۳ هزار فرصت جدید اشتغال نیاز است که درسال ۱۳۹۶ خراسان رضوی با بیش از ۱۲۳ هزار فرصت شغلی جدید عملکردی بالاتراز هدف‌گذاری انجام شده داشت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار