خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه مجلس وظیفه ریل‌گذاری و قانون‌گذاری برای دیگر قوا را دارد، گفت: دیگر وظیفه مجلس نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است که از آن غفلت می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 01 December 2018

تابناک فارس به تقل از فارس: حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه این شهر با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس اظهار داشت: شهید مدرس یکی از ۵ مجتهد تراز اول ناظر بر مجلس بوده است که به عنوان نماینده مردم در ۵ دوره از مجلس حضور داشت.

وی افزود: مدرس در مجلس همفکر و همراه چندانی نداشت اما تعبیر می‌کنند وقتی در مجلس بود گویا همه بودند و به جهت حق گویی و مبارزه با استکبار و استعمار، در تاریخ ماندگار شد.

خطیب جمعه کازرون با بیان اینکه مجلس وظیفه ریل‌گذاری و قانون‌گذاری برای دیگر قوا را دارد، گفت: دیگر وظیفه مجلس نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است که از آن غفلت می‌شود.

امام جمعه کازرون ضمن اشاره به توهین رییس جمهور آمریکا به ملت ایران در هفته گذشته گفت: از قدیم هم گفته‌اند دروغگو حافظه ندارد. همین رئیس جمهور هتاک و بی‌ادب آمریکا، در نوروز به مردم ایران تبریک می‌گوید و در جایی دیگر می‌گوید با مردم مشکل نداریم و با حکومت مشکل داریم.

خرسند با اشاره به اینکه در همین ۱۷ سال اخیر، ۵۰۰ هزار نفر در دنیا قربانی سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا شده‌اند، گفت: آمریکا که از همه رژیم‌های تروریست حمایت می‌کند، اکنون آل سعود در دنیا رسوا شده و بوی تعفن کارهای‌شان دنیا را فراگرفته است اما رئیس جمهور آمریکا از آنان حمایت می‌کند.

خرسند با اشاره به مناسبت‌های مربوط به کازرون اذعان داشت: سالروز مبارزه قهرمانانه مردم کازرون با استعمار انگلیس در ۳۰ آذرماه واقع شده و ۴ دی‌ماه سالروز عملیات کربلای ۴ و سپس کربلای ۵ است که ۱۶۰ نفر از جوانان این شهر به شهادت رسیدند.

وی افزود: به مناسبت تجلیل از قهرمانان کازرون، یادواره شهدا و تجلیل از علمای شهرستان کازرون، مراسم‌هایی برگزار می‌شود.

امام جمعه کازرون با تذکر پیرامون تعطیلی کارخانه کاشی و سرامیک این شهرستان اظهار داشت: این شهر کارخانه‌ای با حدود ۳۰۰ کارگر داشته که سالیان متمادی است تعطیل شده است و ما اقدامی جدی برای راه‌اندازی این کارخانه ندیده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه مدتی است که شنیده‌ می‌شود این کارخانه را با یک قیمت بسیار نازل به بخش خصوصی فروخته‌اند، گفت: بانک تجارت نیز در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده که متاسفانه نتوانسته به وظایف خود به خوبی عمل کند.

خرسند تصریح کرد: شنیده شده است که این ۲۷ هکتار زمین، چندین حلقه چاه، سالن‌ها و تجهیرات را به قیمت اندکی حدود ۴ میلیارد تومان و آن هم به صورت اقساطی بذل و بخشش کرده‌اند. حال آن آقایی هم که خریده حتی حاضر نیست بیاید بگوید چکار می خواهد بکند.

خطیب جمعه کازرون با اشاره به اینکه اکنون سرمایه‌گذارانی هستند که آمادگی فعالیت دارند اما خریدار حضور پیدا نمی‌کند بیان داشت: از دستگاه‌های بازرسی می‌خواهم تا در این موضوع ورود کنند که آیا این واگذاری بر اساس ضوابط و شرایط درست بوده یا نه؟ استانداری و ادارات مربوطه مثل کار، تعاون و صنعت و همچنین مسوولین شهرستان باید ورود کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار