مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از واگذاری 800 مسکن به خانواده های دارای 2 معلول خبر داد.
کد خبر: ۶۸۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 02 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، حمیدرضا پوریوسف طی نشست خبری در آستانه روز جهانی معلولان با اعلام این خبر افزود: هم اکنون 114 هزار و 71 معول در این استان زیر پوشش بهزیستی هستند که حدود 21 هزار نفر آنان کمتر از 18 سال و حدود 11 هزار نفر آنان بیش از 60 سال دارند.

وی با بیان اینکه سالانه پنج تا هفت درصد بر شمار معلولان زیر پوشش افزوده می شود اظهار داشت: پیش بینی می شود حدود چهار درصد جمعیت استان دچار معلولیت باشند که نیمی از این تعداد برای دریافت خدمات به بهزیستی مراجعه کرده اند.

وی با بیان اینکه کودکان بیشترین تعداد معلولان این استان را تشکیل داده اند گفت: هم اکنون 20 هزار و 94 معلول کمتر از 18 سال شامل 4930 کودک تا 6 سال، 7672 کودک هفت تا 12سال و 8165 کودک 13 تا 18 سال در این استان دچار انواع معلولیت هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: هم اکنون 165 مرکز توانبخشی روزانه، شبانه روزی، مراقبت در منزل و معاینه در منزل در این استان فعالیت دارد که سطح کمی و کیفی خدمات آنان در بالاترین سطح است.

وی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که در قالب لایحه پیشنهادی دولت اردیبهشت امسال پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی مورد موافقت شورای نگهبان قرار گرفت اظهار داشت: اجرای این قانون در سطح مورد نظر نیازمند تعیین ردیف اعتباری در بودجه سال آینده کشور است.

وی گفت: گرچه دولت در لایحه پشنهادی بودجه سال 1398 کشور اعتبار مورد نظر را درج کرده است اما همراهی و همکاری نمایندگان مجلس در کمیسیون های مرتبط در تصویب نهایی این بودجه می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شعار روز جهانی معلولان با عنوان 'توانمندسازی و حصول اطمینان از فراگیر و عادلانه بودن آن' انتخاب شده است.

مسعود فیروزی افزود: آگاهی جامعه نسبت به وضعیت و حقوق معلولان از مواردی است که هنوز در جامعه ما جای کار فراوان دارد و رسانه ها در این زمینه نقش پررنگ تر دارند.

وی اظهار داشت: باید بیش از گذشته به مشکلات و مسائل موجود مرتبط با خانواده معلولان و کودکان معلول پرداخته شود و آگاهی بخشی در این زمینه بسیار مهم است.

وی گفت: مطالبه گری توسط معلولان نیز باید افزایش یابد که در این زمینه تغییرات مطلوبی انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار