ورزشکاران موتورسواری باید ۱۴۰ میلیون تومان بابت خرید موتور پرداخت کنند، با این حال موتورهای آنها تنها ۶ ماه مفید جوابگو است.
کد خبر: ۶۸۶۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۸ 03 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از تسنیم، اتومبیلرانی و موتورسواری در خراسان رضوی طرفداران بسیاری دارد و تاکنون ورزشکاران آن در مسابقات مختلف حضور داشتند، ورزشکاران این رشته می‌توانند با شرکت در رقابت‌ها، مقام‌های متعددی کسب کرده و استان خود را سربلند کنند.

 

تاکنون این امر بارها محقق شده است، این ورزشکاران با وجود دغدغه‌های مالی و هزینه‌های سنگین این ورزش موفق بودند، ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری هزینه‌های بالایی را در بردارد، به عنوان مثال باید مرتب لاستیک‌های اتومبیل و یا موتور تعویض شود که این موضوع گاهی اوقات هر ماه یک مرتبه صورت می‌پذیرد.

 

علی برزوزاده؛ مدال‌آور مسابقات آسیایی موتور کراس در ارتباط با مدال‌های خود در سطح کشوری اظهار داشت: زمان بسیاری از آغاز فعالیتم در عرصه موتورسواری می‌گذرد و تاکنون بالغ بر 40 مقام کشوری به دست آوردم، جدا از آن در مسابقات دوستانه، چهارجانبه و مانند آن نیز شرکت کردم.

 

وی ادامه داد: سال 86 به عنوان پدیده موتورسواری شناخته شدم، همچنین نخستین فرد 15 ساله‌ مقام‌دار در سطح کشوری بودم، علاوه بر موارد مذکور در حرکات نمایشی نیز حائز رتبه هستم، اما حمایت‌ها کافی نیست، البته مشکل اصلی ورزشکاران نبود اسپانسر است، ورزش را به سختی و با چنگ و دندان حفظ کردم.

 

موتور 140 میلیونی تنها 6 ماه کار می‌کند

 

برزوزاده بیان کرد: از زمان استعفای رئیس هیئت تاکنون نتوانستم به مسابقات اعزام شوم، تاکنون تغذیه مناسب نداشتم و تمرینات هوازی‌ام به درستی اجرا نشده است، برای هر مسابقه‌ای در بخش کشوری حدود 10 میلیون تومان هزینه می‌کنم و در نهایت در صورت کسب مقام نخست 500 هزار تومان دریافت می‌کنم.

 

وی تصریح کرد: برای خرید یک موتور باید 140 میلیون تومان هزینه کرد، این مقدار حداقل مبلغ پرداختی برای موتور است، این موتور پس از 6 ماه مستهلک و فرسوده می‌شود و نمی‌توان مجددا با آن به تمرین پرداخت، پس از هر سه جلسه تمرین باید لاستیک‌های جلو و عقب به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان تعویض شود.

 

مدال‌آور مسابقات آسیایی موتورکراس خاطرنشان کرد: جدا از این موارد، اموری نیز مانند سرویس رفت و آمد و مانند آنها بر افزایش هزینه‌ها مؤثر هستند، این ورزش مانند بدنسازی و یا هر ورزش بدون تجهیزاتی نیست که تنها مسیر رفت و آمد برای آنها هزینه دارد، همچنین موتور وسیله ورزشی محسوب می‌شود.

 

جوایز مسابقات کشوری‌ام را متقبل نشدند

 

جواد بیدی؛ قهرمان مسابقات کشوری موتورکراس نیز اظهار داشت: تاکنون در مسابقات مختلفی شرکت کردم و مدال‌های متعددی به دست آوردم که از جمله آنها می‌توان به طلای کشوری اشاره کرد، به عنوان مثال از ابتدای سال در مسابقات مرحله نخست، دوم، سوم و چهارم به ترتیب دارای رتبه‌های چهارم، قهرمانی، نایب قهرمانی و مجدداً دوم شدم.

 

وی با اشاره به فعالیت خود در کشور تصریح کرد: تاکنون با وجود کسب مقام‌های متعدد هیچ حمایتی از بنده نشده و جوایز مسابقات را اخذ نکردم، هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان متقبل شده و تاکنون مانند آن دیگر از سوی هیچ ارگانی محقق نشد.

 

بیدی ادامه داد: البته هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری خراسان رضوی خود بودجه‌ای بیش از این نداشته و تاکنون تمامی درآمد خود را صرف ورزشکاران کرده‌اند، اما ورزشکاران نمی‌توانند با این مبلغ تمامی نیازهای خود را تأمین کنند، فعالیت در این ورزش مستلزم پرداخت هزینه‌های هنگفت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار