پسرخاله وزیر اقتصاد رییس می شود؟
ظاهر مشکل بازنشستگی به رییس دانشگاه مازندران هم سرایت کرد و طبق شنیده های ما این رئیس فعال بزودی حکم استعفای خود را تقدیم می کند .
کد خبر: ۶۸۶۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 04 December 2018

به گزارش تابناک مازندران، ظاهر مشکل بازنشستگی به رییس دانشگاه مازندران هم سرایت کرد و طبق شنیده های ما این رئیس فعال بزودی حکم استعفای خود را تقدیم می کند .

براساس این گزارش، سید خلاق میرنیا که از آذرماه ۱۳۹۴ بعد از مرحوم فخرالدین اصغری آقمشهدی، رییس دانشگاه مازندران شده بود، بازنشسته شد و به انتهای فعالیت های مدیریتی خود رسید.

شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا معاون اداری و مالی او یحیی طالبی رستمی فعلا به عنوان سرپرست دانشگاه مازندران منصوب می شود. وی پسرخاله دژپسند، وزیر اقتصاد است.

دانشگاه مازندران نام یک دانشگاه سراسری در بابلسر در استان مازندران است. دانشگاه مازندران هم‌اکنون دارای ۲۵۰ عضو هیئت علمی، ۱۸ استاد، ۴۸ دانشیار، ۱۳۸ استادیار و ۴۶ مربی است.ضمنا حدود 15 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل می باشند .

اما اگر آن مدیر یا کارمند در طول دوران خدمت فعالیت خوبی داشته است حتما باید تقدیر در شان ایشان انجام داد و از قرائن و شواهد آنگونه برمی آید که جناب میرنیا شخصیت بسیار فعالی داشتند و مدیریت خوبی بر امور سازمان مرکزی دانشگاه مازندران داشتند.
امید که همه خادمان واقعی این کشور در پناه ایزد یکتا موفق و موید باشند.

هسته اولیه دانشگاه مازندارن را مؤسسه آموزش عالی اقتصادی و اداری – مدرسه عالی علوم کشاورزی- مؤسسه آموزشی کشاورزی گرگان- مرکز تربیت دبیر فنی نوشیروانی بابل و مرکز تحصیلات تکمیلی بابلسر (دانشگاه شمال) تشکیل دادند که در سال ۱۳۵۸ و با تصویب شورای عالی انقلاب از ادغام این مراکز دانشگاه مازندران به صورت رسمی تأسیس و در طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در هر دو عرصه کمی و کیفی یافته‌است.

گفتنی ست در سال ۱۳۶۴ دانشکده پزشکی تحت پوشش دانشگاه مازندران ابتدا در بابل و سپس در در سال ۱۳۶۷ در ساری تأسیس گردید که در سال ۶۷–۱۳۶۶ با قرارگرفتن مجتمع‌های پزشکی تحت نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه مازندران جدا و از آن تاریخ به صورت مستقل درآمدند. دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه مازندران منتزع و به صورت دانشگاه مستقل درآمد. در پی برنامه توسعه و گسترش آموزش عالی در استان و ایجاد دانشگاه‌های تخصصی، ۲ مجتمع فنی و مهندسی نوشیروانی بابل و علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری نیز مطابق مصوبات سفر رییس‌جمهور از دانشگاه منتزع و به صورت دانشگاه‌های مستقل درآمدند؛ و مقرر شد تا جامعیت دانشگاه مازندران به عنوان محور آموزش عالی استان، از قالب ایجاد رشته‌های فنی و مهندسی و کشاورزی حفظ گردد.

 رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان و حواشی آن:
این قانون بسیار خوب است و حلقه بسته مدیریتی بسته کشور را برای جوانان می شکند اما اینکه هر بازنشسته‌ای به کار گرفته نشود، درست نیست برخی جایگزین ندارند.
بهتر است مجلس جوری آن را اصلاح کند که نیازی به ورود رهبری نباشد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار