گاهی وقت ها به جز سه وعده اصلی، آدم دوست دارند میان وعده ای خوشمزه بخورد. همین موضوع باعث شده است در هر کشور چند میان وعده محبوب وجود داشته باشد.
کد خبر: ۶۸۷۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳ 05 December 2018


تابناک فارس به نقل از نوداد:آنچه شما در طول روز میل می کنید، تنها بر وزن و سلامت تان تاثیر ندارد بلکه میزان خلاقیت تان را نیز آشکار می سازد. زمانی که در میان وعده های غذایی گرسنه می شویم و می خواهیم سریع این گرسنگی خود را بر طرف کنیم و به کارهای روزمره مان برسیم، در بیشتر مواقع از هله و هوله های پرچرب و پرکالری استفاده می کنیم. اما برای بهبود این وضعیت بهتر است از میان وعده های سالم استفاده کنیم تا هم گرسنگی مان برطرف شود و هم بدن سالم تری داشته باشیم. در انتخاب میان وعد ه ها حتما دچار وسواس می شویم، چه در مقدار و چه در نوع آن. هرگز نباید قانع شویم وقت نداریم و سراغ میان وعده های آماده که سرشار از کالری مازاد برای بدن و چربی های نامطمئن هستند، برویم. گاهی ایرادی ندارد، ولی عادت کردن به این نوع از میان وعده ها پر از اشکال است.

میان وعده ها با توجه به نوع انتخاب ما می تواند خوب و یا بد باشد. ما می توانیم گرسنه بمانیم و تا وعده غذایی اصلی بعدی چیزی نخوریم یا می توانیم میان وعده های پر از انرژی را انتخاب کرده و خیلی سریع گرسنگی خود را کاهش دهیم. شاید هم با انتخاب یک میان وعده ی مناسب و سالم از گرسنه ماندن فرار کرده و بدون نگرانی از افزایش وزن، از خوردن لذت ببریم. بهتر است به دقت به میان وعده ی خود اهمیت داده و با محاسبه ی واحدهای گروه های غذایی، میان وعده ای شامل کمی پروتئین با چربی کم و فیبر فراوان را انتخاب کنیم. نکته ی تستی آن، میوه و سبزی فراوان، غلات کامل و شکر کمتر است.

میان وعده بخشی از تغذیه کودکان و بزرگسالان است که با توجه به وضعیت جسمی و سلامتی از میان مواد غذایی سالم انتخاب می شود. برای داشتن تغذیه سالم باید به تمام وعده های غذایی در طول روز اهمیت دهید و میان وعده بخشی از این وعده ها هستند که خوردن آنها قوانینی دارد که باید دانست. این به معنی خوردن میان وعده نیست در واقع یعنی تقسیم کردن ۳ وعده اصلی غذا به وعده های کوچک تر مثلا تقسیم کردن صبحانه، ناهار، شام به نصف و یعنی ۶ وعده در روز.

میان وعده

میان وعده در طول روز به معنی این نیست که گرسنه شوید و بعد شروع به خوردن کنید، بلکه خوردن وعده های کم حجم تر در طول روز میزان انرژی شما را متعادل می کند. این یک حقیقت آشکار است؛ وقتی پای سلامتی به میان می آید، چیزیی که می خورید، بیشتر از هر چیز دیگری، اهمیت پیدا می کند. انتخاب غذای درست می تواند بیماری ها را از شما دور کند، پوست و موهای تان را زیبا و سالم نگه دارد و حتی به شما کمک کند بیشتر عمر کنید. شواهد بسیار فراوانی نشان داده که رژیم غذایی روزانه ی شما، می تواند اشتهای کاذب را از بین ببرد.

میان وعده

در نیم دهه گذشته میان وعده ها خیلی رایج نبودند و به طبقه اشرافی محدود می شدند. شاید با خود فکر کنید که میوه ها به ویژه میو های مقوی مثل آواکادو تنها میان وعده های راحتی باشند که وجود دارد. اما جالب است که بدانید مردم سراسر دنیا در فرهنگ خود دستورپخت هایی دارند که ویژه ی تهیه میان و عده ای راحت و ساده است که از نسلی به نسل دیگر در بین افرادی که کمی در آشپزی تنبل هستند منتقل می شود. بسیاری از این افراد دستور تهیه هایی را به وجود آورده اند که می توان به راحتی برای دسر یا صبحانه مورد استفاده قرار بگیرند. از مارمالت و مرباهای شیرین گرفته تا خوراکی های شور. در ادامه این مقاله شما می توانید با چند مورد از معروف ترین میان وعده های دنیا آشنا شوید. وعده هایی که می توانند به عنوان الهامی برای صبحانه، عصرانه یا خوراکی نیمه شب شما مورد استفاده قرار بگیرند.

هانگِل اسلاگ، هلند
میان وعده

شیرینی خرد شده ای به نام « هانگِل اسلاگ» (Hagelslag) که برای صبحانه خورده می شود، کاملا یک میان وعده عادی و مرسوم در خانه های هلندی است. استفاده از شیرینی های خرد شده با طعم شکلات و رازیانه در هلند برای وعده ی صبحانه برای خیلی از هلندی ها مهم است؛ شاید باور نکنید ولی حتی برای بزرگسالان. دستور تهیه آن هم بسیار ساده است. یک تکه از تُست را به کره آغشته کنید. بعد باید این نان را با آبنبات های خاصی بپوشانید. با خیال راحت و هرطور که دوست دارید، آن را تزئیین کنید. معنی لغوی این شیرینی «طوفان تگرگ» است. پس با توجه به اسم آن با خیال راحت و سخاوتمندی، لایه ای از آب نبات را روی کره درست کنید.

اِسکاگِن، سوئد
میان وعده

میان وعده ی « اِسکاگِن» (Skagen) یک غذای سنتی سوئدی است که دستور تهیه خاصی هم دارد. این میان وعده مخلوطی از میگو پوست کنده که در مایونز، نوع خاصی از ماست سوئدی، تخم ماهی سفید و افزودنی هایی مثل تُرب کوهی درست می شود. وقتی ماده اصلی این میان وعده آماده شده باشد، به میزان زیاد روی نان ترد قرار می گیرد و با شوید تزئین می شود. این غذا هم یک خوراکی (غذای اصلی) و هم یک پیش غذای (اردوو) محبوب در سوئد به حساب می آید. «تور رِتمَن» یک آشپز معروف سوئدی این غذا را ابداع کرده، ولی اسم آن را شمالی ترین شهر دانمارک الهام گرفته است.

Vegemite، استرالیا
میان وعده

میان وعده Vegemite به این مشهور است که تنها استرالیایی ها از آن لذت می برند، هر چند انگلیسی ها نسخه مخصوص خود را دارند که به آن «مارا میت» (Marmite) می گویند. این میان وعده عصاره مخمر زیاد روی یک تکه نان تُست معمولی است که این تکه نان را به نان نمکی، خوش طمع و دل پذیر تبدیل می کند. یک پیشنهاد برای افرادی که به این مزه عادت ندارند؛ آن ها می توانند از این نان با یک لایه از کره بادام زمینی و نوتلا استفاده کنند تا کمی طعم بهتری داشته باشد.

کایا جَم، سنگاپور و مالزی
میان وعده

«کایا جَم» (Kaya Jam) انتخاب اول سنگاپوری ها و مالزیایی ها به عنوان یک میان وعده است. این میان وعده از ترکیب تخم مرغ، نارگیل و پاندان (گیاهی با طعم شیرین و آجیلی که در آشپزی جنوب آسیا مانند وانیل در سایر مناطق، مورد استفاده قرار می گیرد) درست می شود. این میان وعده معمولا با تخم مرغ آب پزی که با سس سویا و فلفل سفید همراه است، سرو می شود. زدن نان تست در سفیده تخم مرغ یک روش معمول خوردن آن است. طعم این میان وعده در حدی خوب است که بتواند طرفدارانی از سراسر دنیا برای خود پیدا کند.

دولسه دِ لِشه، آرژانتین
میان وعده

احتمالا میان وعده «دولسه دِ لِشه» (Dolce de leche) را بتوان شناخته شده ترین میان وعده در کل آمریکایی جنوبی نامید. خوراکی کاراملی شکل که از گرم کردن شیر غلیط شده ی شیرین بدست می آید، به عنوان چاشنی بستنی یا چاشنی روی غذای محبوب دیگری به نام «چورو» (Churro) مورد استفاده قرار می گیرد. اما در آرژانتین، از این محصول تنها برای دسر استفاده نمی شود و معمولا به طور مستقیم در یک میان وعده دیگر هم با استفاده از نان تُست، مورد استفاده قرار می گیرد.

آرژانین محبوب ترین میان وعده کل آمریکایی جنوبی را دارد
یکی از روش های خوردن این میان وعده محبوب، مالیدن آن در بین یک لایه از پنکیک نازک برای صبحانه است. بهترین نکته این میان وعده این است که انرژی زیادی دارد و همین موضوع باعث می شود به عنوان یک صبحانه محبوب در آرژانتین مورد استفاده قرار بگیرد.

لوبیای پخته، انگلیس

میان وعده

بنا به باور انگلیسی ها، غیر از مربا و خامه، لوبیا بهترین چیزی است که می تواند به همراه یک تکه نان تُست مورد استفاده قرار بگیرد. اما نه هر لوبیایی. کنسروهای لوبیاهای بهترین نوع برای این کار هستند، بویژه لوبیاهای که با سس گوجه فرنگی عرضه می شوند و مانند بسیاری از لوبیاهای پخته آمریکایی شیرین و آب دار نیستند. نان سفید پایه اصلی این میان وعده، یا به عبارت بهتر غذای ساده است. این غذا هیچ جنبه تجملی ندارد، اما اگر، می توانید مقداری پنیر چدار روی آن رنده کنید

اِسپکولوس، بلژیک
میان وعده

میان وعده «اِسپکولوس» (Speculoos) روح جدیدی را به چاشنی های شکری اضافه کرده است. این خوراک بلژیکی داغ، متشکل از کره و سرشار از شکر است که البته برای کشوری که دیوانه وار وافِل های خود را دوست دارد و شدیدا علاقه دارد آن را به عنوان دسر طبقه بندی کند، تعجب آور نیست. این میان وعده در اصل نوعی شیرینی کره ای است که از بیسکویت های تند مزه ای به نام «شورتبِرِد» درست شده است. این بیسکویت ها هم مزه ی کره آجیلی هستند، با این تفاوت که ته مزه ی مانند نان زنجبیلی دارند. این خوراکی به ویژه در زمستان و در طول تعطیلات سال نو میلادی محبوبیت زیادی دارد، اما بلژیکی ها به این معروف هستند که در تمام طول سال به ویژه آخر هفته ها آن را می پزند.

 

دسته‌بندی‌ها:
اخبار تکنولوژیاخبار خودرواخبار فن آوری
تگ‌ها:
آشپزی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار