دبیر علمی کنگره قلب و عروق بیمارستان رضوی:
دبیر علمی کنگره قلب و عروق بیمارستان رضوی گفت: آمار دقیقی از میزان مرگ و میر در ایران به‌واسطه بیماری‎های قلبی و عروقی در دست نیست، اما به صورت تقریبی می‌توان گفت ۳۵ درصد از مرگ و میرهای کشور به‌واسطه ابتلا به بیماری‌های قلبی است.
کد خبر: ۶۸۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۹ 30 July 2015
منوچهر رادپور در نشست خبری هفتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی در اتاق کنفرانس بیمارستان رضوی اظهار داشت: تغییر عادات غذایی مردم باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری‌های قبلی به واسطه عادات بد غذایی به‌وجود می‌آید، گفت: امروزه دولت‌ها و دست‌اندرکاران باید برای تغییر عادات غذایی مردم و از بین بردن افکار غلط غذایی بیشترین تلاش را انجام دهند.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی افزود: در کنار عادات غلط غذایی، مواردی هم‌چون استعمال دخانیات و قلیان بیشتری نقش را در ابتلا به بیماری‌های قلبی ایفا می‌کنند.

رادپور عنوان کرد: این کنگره با اهداف آشنایی با تازه‌ترین یافته‌های علمی متخصصین داخلی و خارجی، ایجاد یک کمپین برای گفت‌وگو و تبادل‌نظر بین متخصصان و بالا بردن توانمندی متخصصان داخلی و استفاده از تجارب متخصصان خارجی با همت دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان رضوی در مشهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تحقیقات ویژه برای رسیدن به یک نوع درمان جدیدی در دست داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت درمان بیماری‌های قلبی در کشور بسیار روند خوبی را طی می‌کند، به شکلی که در چند سال گذشته و طبق گفته وزارت بهداشت هیچ بیماری برای درمان مریضی‌های مرتبط با قلب از کشور خارج نشده است.

دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی قلب و عروق بیمارستان رضوی بیان کرد: در ایران آمار دقیقی از مبتلایان به بیماری‌های قلبی وجود ندارد، اما با مطالعات میدانی مشخص شده که بیماری‌های قلبی و عروقی در روستاهای ایران به مراتب کمتر از شهرها است.

رادپور ادامه داد: هم اکنون آمار دقیقی از میزان مرگ و میر در ایران به واسطه بیماریهای قلبی و عروقی در دست نیست، اما به‌صورت تقریبی می‌توان گفت که حدود 35 از مرگ و میرهای کشور به‌واسطه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار