با حضور دکتر ولایتی
هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان با حضور ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در مشهد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰ 30 July 2015
دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان در نشست خبری در ارتباط با حضور پزشکان جهان اسلام در شهر مشهد اظهار کرد: 300 نفر مهمان اصلی از کشورهای مختلف جهان در شهر مشهد حضور می‌یابند و برای برگزاری این کنگره مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آیت‌الله اختری و دکتر ولایتی میزبان این پزشکان هستند.

حجت‌الاسلام محمد خادمی با بیان اینکه برنامه افتتاحیه رسمی این کنگره را در شهر مشهد داریم، گفت: ادامه برنامه در استان‌های قم، شیراز و اصفهان خواهد بود و از هشتم تا 19 مرداد ماه جاری در کشور ادامه می‌یابد.

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان تصریح کرد: این افراد با همراهی خانواده‌ها 650 نفر هستند که 50 درصد آنها از کشور آمریکا بوده و 70 درصد این افراد بار اولی است که به ایران سفر می‌کنند.

خادمی اظهار کرد: این برنامه با حضور ولایتی مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری در تالار شهر مشهد برگزار می‌شود و در این کنگره علاوه بر ولایتی، شهردار و استاندار خراسان رضوی سخنرانی می‌کنند.

وی افزود: ادامه برنامه روز پنج‌شنبه بعدازظهر در تالار قدس آستان قدس رضوی با موضوع بررسی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری در جهان اسلام برگزار می‌شود و فردی از دفتر مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

خادمی تصریح کرد: شب جمعه مجموعه این مهمانان برای فیض از دعای کمیل اختصاصی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و جمعه نیز نشستی علمی با علوم پزشکی و با حضور محمدیان نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه و وزیر بهداشت قاضی‌زاده هاشمی برگزار می‌شود که در مورد آخرین وضعیت پزشکی دنیا به بحث و تبادل نظر می‌پردازند و سپس در نماز جمعه شرکت می‌کنند.

دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین‌المللی پزشکان مسلمان جهان افزود: برنامه علمی این نشست در روز شنبه با حضور دکتر ولایتی ادامه می‌یابد و به مباحث پزشکی و بحث‌هایی که در مورد مسائل علمی ایران مورد نظر است، پرداخته می‌شود.

خادمی گفت: جلسات علمی سه موضوع دارد که یکی بحث پیوند اعضاست و از 80 پیوندی که در کشور انجام شده در 40 پیوند افراد زنده مانده‌اند در حالی که هشت پیوند در ترکیه انجام شده اما هیچ کدام زنده نمانده‌اند.

وی یادآور شد: روز یکشنبه این افراد به شهر نیشابور سفر کرده و از آثار باستانی این شهر بازدید می‌کنند و در باغ نادری و فردوسی نیز برای آنها بازدید در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار