رئیس شرکت مخابرات نیشابور گفت: امسال تاکنون کابل های مخابراتی 20 روستا دزدیده شده و به همین علت اکنون ارتباط تلفنی شش روستای این شهرستان قطع است.
کد خبر: ۶۸۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷ 08 December 2018

به گزارش تابناک رضوی محمود شهرآبادی در گفت و گو با ایرنا افزود: نزدیک به سه هزار شماره تلفن ثابت هفته گذشته به سبب دزدیدن کابل های مخابراتی این شهرستان قطع شد.

 

وی ادامه داد: موضوع سرقت کابل در نیشابور از سوی نیروی انتظامی در حال پیگیری است و در همین چارچوب هفته پیش دو دزد با مقداری کابل سوخته دستگیر شدند.

 

رئیس شرکت مخابرات نیشابور گفت: به سبب مشکلات ناشی از این رخداد «تبدیل ارتباط مخابراتی» روستاهای این شهرستان از کابلی به رادیویی در دستور کار قرار گرفته و ارتباط مخابراتی دو روستا از این طریق کامل شد و این کار برای چهار روستا دیگر نیز در دست انجام است.

 

وی افزود: همچنین در هفته اخیر سه مورد قطعی و سرقت فیبر نوری نیز در نیشابور گزارش شد که رفع هر قطعی فیبرنوری 50 میلیون ریال هزینه دارد.

 

شهرآبادی ادامه داد: پس از مشهد بیشترین حجم اینترنت مورد استفاده در خراسان رضوی متعلق به نیشابور است و در بخش اینترنت مخابرات شش هزار و 23 و در حوزه شرکت های خصوصی 12 هزار و 296 پورت آزاد آماده واگذاری در نیشابور وجود دارد.

 

او گفت: در یک ماه گذشته پهنای باند ارتباطی اینترنت نیشابور با مشهد نیز افزایش یافته است.

 

نیشابور دارای 160 هزار مشترک تلفن ثابت، 22 هزار و 893 مشترک اینترنت مخابرات و 19 هزار و 66 مشترک اینترنت شرکت های خصوصی است.

 

مرکز این شهرستان 450 هزار نفری در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار