رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به رشد ۹ درصدی دستگیری معتادان، خُرده‌فروشان و قاچاقچیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در ۸ ماهه سالجاری ۴ هزار و ۶۳ نفر معتاد و ۳ هزار نفر خرده‌فروش و قاچاقچی دستگیر شده‌اند.
کد خبر: ۶۸۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 08 December 2018
سرهنگ هادی قزوینه از کشف ۴ هزار و ۶۵۰ کیلو انواع موادمخدر در ۸ ماهه سالجاری در سطح استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ قزوینه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدراستان همدان، با اعلام این خبر گفت: ماده‌مخدر تریاک با ۲ هزار و ۷۰۵ کیلوگرم بیشترین نوع مواد کشف شده به شمار می‌آید همچنین ۹۰۰ کیلوگرم ماده گل، ۴ کیلوگرم شیشه، ۱۸۶ کیلوگرم حشیش و ۷۱۵ گرم گراس کشف شده است.

وی با اشاره به رشد ۹ درصدی دستگیری معتادان، خُرده‌فروشان و قاچاقچیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در ۸ ماهه سالجاری ۴ هزار و ۶۳ نفر معتاد و ۳ هزار نفر خرده‌فروش و قاچاقچی دستگیر شده‌اند.

قزوینه در ادامه از رشد ۱۰ درصدی انجام عملیات معادل ۶ هزار و ۷۷۶ عملیات خبر داد و مطرح کرد: دستگیری ۵۰ باند تهیه و توزیع موادمخدر، توقیف ۱۳۱ دستگاه خودرو، ۳۰ دستگاه موتورسیکلت، ۸ قبضه اسلحه جنگی و ۴۱ عملیات مشترک فرااستانی از جمله اقدامات عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر بوده است.

وی در رابطه با فعالیت‌های پیشگیرانه و آموزشی پلیس مبارزه با موادمخدر، بیان کرد: برگزاری ۶۷۳ برنامه آموزشی و تحت آموزش قرار گرفتن ۵۲ هزار نفر از جمله فعالیت‌های پیشگیرانه و آموزشی پلیس مبارزه با موادمخدر بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان همدان با اشاره به اینکه زنگ خطر مصرف ماده مخدر گل بین جوانان و نوجوانان به صدا درآمده، اظهار کرد: رسانه‌ها تا جایی که مقدور است باید برای آگاه‌سازی آسیب‌های ناشی از مصرف ماده مخدر گل در بین مردم تلاش کنند چرا که هر چه ضعیف‌تر عمل کنیم شرایط شیوع این ماده مخدر بحرانی‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته عملیات‌های خوبی برای کشف موادمخدر صورت گرفته است، مطرح کرد: انتشار موادمخدر فراملی بوده و دائما در حال رصد است از همین‌رو کار در این حوزه بسیار سخت است، اما تمامی دستگاه به‌ویژه بهزیستی اقدامات بسیار خوبی برای جمع‌آوری معتادان متهاجر انجام داده‌اند.

قزوینه با اشاره به اینکه بذر ماده مخدر گل از خارج کشور وارد ایران می‌شود، خاطرنشان کرد: هنر ما این است که با کمک دولت، دستگاه‌های حاکمیتی و سمن‌ها سطح فرهنگ جامعه را به جایی برسانیم تا جوانان هیچ گرایشی به هر نوع ماده مخدر نداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار