کتاب حماسه بابک باحضورنمایندگان مردم ملایر در خانه ملت رونمایی شد و این آئین در کتابخانه علامه مجلسی این شهرستان و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، هنرمندان، فرهنگ دوستان و اصحاب رسانه برگزارشد.
کد خبر: ۶۸۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲ 10 December 2018
باحضورنمایندگان مردم ملایر در خانه ملت کتاب حماسه بابک دراین شهرستان رونمایی شد.

دراین آئین که در کتابخانه علامه مجلسی این شهرستان و با حضور جمعی از مسئولان اجرایی، هنرمندان، فرهنگ دوستان و اصحاب رسانه برگزارشد.
 
به گزارش تابناک همدان از ملایر، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با برشمردن خدمات مرحوم دکتر بابک در دوران تصدی فرمانداری این شهرستان افزود: خدمات ایشان از حیث اخلاق و عمل ماندگار است و باید برای نسل فعلی الگو باشد.

وی با تقدیر از آقای مطیعی که مطالب کتاب را گردآوری و منتشر کرده گفت: ایشان با اینکه مرحوم دکتر بابک را ندیده اند، اما براساس خاطرات و آثار نیکی که از او برجای مانده همت کرده و اثری ماندگار را خلق کرده است و مسئولین فرهنگی و اجرایی شهرستان در زمینه معرفی کتاب تلاش مضاعف داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر هم با اشاره به استعداد‌های فرهنگی، هنری و شخصیت‌های فرهیخته ملایر گفت: این شهرستان از دیر باز در زمینه علم و دانش سرآمد منطقه غرب کشور بوده و نتایج هر ساله کنکور موید این مطلب است.

کتابی در ادامه با اشاره به برخی اقدامات اثربخش و ماندگار مرحوم بابک در دوره کوتاه ۱۹ ماهه فرمانداری ملایر افزود: این خدمات باید به نسل‌های بعدی منتقل شود و برای جوانان ما سرمشق باشد.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در این آئین گفت: حفاظت از مواریث گذشتگان و توسعه و انتشار آن در نسل‌های بعدی یک اقدام ارزشمند فرهنگی است و برای شهرستان ملایر که سرآمد علم و فرهنگ است این امر یک الزام است.

وی بر ضرورت حمایت مسئولان فرهنگی و اجرایی از اینگونه اقدامات گفت: خدمت به مردم همواره باید سرلوحه اقدامات ما باشد.

آزادیخواه اقدام آقای مطیعی را هنری دوبعدی خواند که هم فعالیت‌های یک مدیر خدوم را به تصویر کشیده و هم خود ایشان که یک جوان است با علاقه شخصی این کار ارزشمند را به سامان رسانده است.

مولف و گردآورنده کتاب حماسه بابک هم با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه حضوری با همسر مرحوم دکتر بابک به تشریح فصول کتاب پرداخت و گفت: این کتاب در ۴ فصل و ۲۳۰ صفحه منتشر شده که در فصل اول علاوه بر زندگی نامه فعالیت‌های تحصیلی و اجرایی آن مرحوم هم مورد اشاره قرار گرفته است.

به گفته مطیعی اشعار دکتر بابک که در دوران زندانی شدنش در زندان فلک الافلاک سروده در فصل دوم جانمایی شده است.

فصل سوم کتاب حماسه بابک هم مربوط به تصاویر دکتر بابک در فعالیت‌های تحصیلی و اجرایی و ... است. اسناد و مدارک مرتبط با دکتر بابک فرماندار فقید ملایر هم در فصل چهارم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای تنظیم و گردآوری کتاب ۱۵ جلسه با همسر دکتر بابک دیدار و گفتگو داشته است، گفت: خوشحالم که توانسته ام چهره یکی از خدمتگذاران این شهرستان را به مردم شهرم بشناسانم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار