علیرضا تابش گفت: از آغاز کار دولت تدبیر و امید 2 میلیون و 200 هزار خانه روستایی ساخته شده است.
کد خبر: ۶۸۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 11 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از عصر ایران، علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن در نشست تخصصی مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی با رئیس جمهور افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در چهار بخش ویژه که روستایی،​ شهری،​حوادث و مسکن مهر را در بر می گیرد تا امروز موفق شده که مقاوم سازی را در سطح تمام این خانه ها از 7 درصد به 41 درصد برساند.

 

وی گفت: سالی دو هزار واحد مسکونی تولید می کنیم و هم اکنون بیش از 90 هزار واحد تمام شده وجود دارد.

 

رئیس بنیاد مسکن افزود: یک میلیون و 500 هزار واحد حادثه دیده در زلزله کرمانشاه را در دست اقدام داریم که 550 هزار عدد آن تعمیری و 360 هزار احداثی تا این لحظه کار ساختش به پایان رسیده که از این میزان 67 درصد شهری و 52 درصد روستایی است و​ روستاهای زلزله زده کار ساختشان در ماه آینده تمام می شود.

 

تابش گفت: 25 هزار واحد شهری در استان کرمانشاه نیز در سه ماهه اول سال آینده تمام خواهد شد.

 

وی افزود:​ واحدهای شهری زیر 25 هزار نفر را که همان مسکن مهر است، تا به حال 320 هزار آن تحویل شده است و به 240 هزار واحد دفترچه اقساط واگذار شده است.

 

رئیس بنیاد مسکن گفت: امروز اجرای نازک کاری در مسکن مهر به 97 درصد رسیده و چیزی نزدیک به 765 میلیارد تومان منابع مالی دارد که از این طرح ها می توان به طرح 2 هزار و 200 واحدی اراک ، سلطان آباد فارس،​ طرح 102 واحدی یزد،​ البرز،​ هرمزگان، 2 هزار و 300 واحد خراسان رضوی،​ 88 واحدی سرخه و طرح های گرگان، ​بندرعباس،​ مرودشت، نگین فیروز کوه،​ بیرجند و خراسان اشاره کرد.

 

تابش گفت: در بخش روستایی با هماهنگی بانک مسکن به بیش از 864 هزار خانوار وام قرض الحسنه داده ایم که مورد استقبال مردم هم قرار گرفته و از پنج میلیون قطعه زمین و مسکن در روستاها تعداد سه میلیون و 150 هزار سند مالکیت صادر شده و به مردم تحویل شده و 598 هزار قطعه زمین نیز واگذر شده است.

 

وی افزود:​ طرح 100 هزار واحدی جدیدی را در دست داریم که 75 میلیون تومان با سود 5 درصد وام دارد و تهیه مصالح آن از طریق اوراق مشارکت خواهد بود به طوری که سه هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت به کارخانجات تولید سیمان و فولاد داده می شود تا مردم به راحتی بتوانند خانه ها را بسازند و بعد قسط اوراق را برگردانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار