مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: بیشترین بازماندگان از تحصیل آذربایجان غربی را دختران تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۸۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹ 11 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدی در هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: طبق آمار خام ۵۳ هزار و ۲۸۷ نفر بین ۶ تا ۱۶ سال، باز مانده از تحصیل در آذربایجان غربی شناسایی شده‌اند که سهم دختران در این آمار بیشتر است.

 

محمدی با اشاره به اینکه ۶۸۷۴ بازمانده از تحصیل که محل تولد و تحصیل شان در آذربایجان غربی است در سال‌های اخیر در مقطع ابتدایی شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد امسال ۶۴۳ نفر با اقدامات لازم جذب شده و سرکلاس هستند.

 

وی ادامه داد: برای جذب ۴۷۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی ۳۰۰۰ میلیون ریال، برای جذب هزار نفر در مقطع متوسطه اول 12 میلیارد ریال و برای جذب ۱۱۰۰ نفر در مقطع متوسطه دوم ۱۶۵۰ میلیون ریال اعتبار لازم است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: شهرهای سلماس، مهاباد، خوی، پیرانشهر و سردشت بیشترین بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و خوی، سلماس، میاندوآب بیشترین بازمانده از تحصیل در مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم استان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۷ هزار و ۸۲۲ نفر دانش آموز پیش دبستانی در سیستم آموزش وپروش استان ثبت شده است، تاکید کرد: سال گذشته ۳۰ هزار و ۵۷۵ نفر در مقطع پیش دبستانی در سیستم آموزش پرورش استان ثبت شد که امسال به این تعداد ۷۲۴۷ نفر افزوده شد که یک اتفاق خوب در پوشش پیش دبستانی در استان است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه براساس سرشماری سال۹۰ تعداد ۲۵۹ هزار و ۸۹۶ نفر بیسواد بین ۱۰ تا ۴۹ سال و در سرشماری سال۹۵ تعداد ۱۹۴ هزار و ۳۳۶ نفر بیسواد شناسایی شده‌اند، ادامه داد: طبق آمارهای بدست آمده در بین دو سرشماری۹۳ هزار و ۲۶۵ نفر بین دوسرشماری سواد یادگرفته و مدرک دریافت کرده‌اند.

 

وی افزود: در آذربایجان غربی ۱۲ مدرسه تک دانش آموزی و ۱۲۲ مدرسه زیر پنج دانش آموز و ۳۲۰۰ کلاس چند پایه فعال هستند.

 

محمدی با اشاره به اینکه ۲۴ هزارو ۸۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد، تصریح کرد: در آذربایجان غربی ۱۳۲ نفر سرباز معلم در ۷۰ کلاس مقطع ابتدایی تدریس می‌کنند.

 

گفتنی است 5000 مدرسه با 17 هزار کلاس فیزیکی پذیرای 594 هزار دانش آموز در آذربایجان غربی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار