تکرار تجربه تلخ جدل برنامه نود و تراکتورسازی
عادل فردوسی پور بار دیگر خود را وارد چالشی بی دلیل با قشر عظیمی از طرفداران فوتبال کرد تا علاوه بر خودش یکی از شبکه های مهم تلویزیون را زیر سئوال ببرد!
کد خبر: ۶۹۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ 12 December 2018

تابناک رضوی به نقل از مشرق: اتفاقاتی که در اصفهان رخ داد، هم طبیعی بود و هم نبود! برای مسابقه ای بین دو تیم سپاهان و پرسپولیس با سابقه رویارویی‌های پرحاشیه، طبیعی بود مسابقه دو تیم بیرون و درون مستطیل سبز حواشی زیادی به همراه داشته باشد. طبیعی بود که این مسابقه به لحاظ حساسیت امتیازی برای هر دو تیم که جزو مدعیان اصلی قهرمانی هستند، تنش هایی را به همراه داشته باشد.

 

البته برخی اتفاقات مانند اشتباه علیرضا فغانی در اعلام نکردن خطای منشا روی مدافع سپاهان و در عوض اعلام ضربه پنالتی برای پرسپولیس هم غیرطبیعی به نظر می رسید. شاید اگر فغانی داور این بازی نبود چنین استعاره ای را به کار نمی بردیم ولی این پنالتی باعث شد تا مردم اصفهان و به ویژه طرفداران سپاهان نسبت به اتفاقات این بازی حساس تر شوند.

 

**در این بین عادل فردوسی پور با مصاف مهم هفته جاری چه کرد!؟

 

مجری برنامه نود که در سالهای گذشته با اجرای برنامه هایی "تیم محور" و بطور مثال با برگزاری نظرسنجی برای انتخاب بهترین یا پرطرفدارترین تیم ایران، خود و "شبکه سه" را با طرفداران آذری زبان تراکتورسازی سرشاخ کرد، حالا وارد فاز تازه ای از همان اقدامات شده است. فردوسی پور پس از آن برنامه تا مدت‌ها تلاش کرد زاویه شدیدی که بین خود و برنامه اش با آذری ها ایجاد شده بود را از بین ببرد و البته هنوز هم موفق به انجام این کار نشده است.

 

 

مشابه این اشتباه در سالهای اخیر در حمایت سرسختانه اش از کی روش تا جایی پیش رفت که از فینال لیگ قهرمانان ۲۰۱۸ آسیا به بعد، خیل عظیمی از جمعیت فوتبالدوست کشور که طرفداران پرسپولیس هستند را نسبت به تیم ملی فوتبال بی تفاوت کند و حالا چند هفته ای است تلاش می کند این انشقاق خودساخته را از بین ببرد و از دوقطبی شدن فوتبال به بدی یاد می کند!

 

فردوسی پور این بار از نحوه فیلمبرداری مسابقه با هلی شات و گروه کارگردانی تلویزیون مرکز استان اصفهان انتقاد کرد و با اظهار نظر کارشناس داوری برنامه اش این موضوع را عنوان کرد که یک پنالتی هم به سود پرسپولیس گرفته نشده است. یا آنجا که گفت به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند، صدرنشینی سپاهان را کم اهمیت جلوه داد.

 

قطعا مدیران رسانه ملی و شبکه سه دوست ندارند متهم به ایجاد انشقاق قومیتی در کشور شوند. اما اینکه شبکه سه و مجری برنامه نود در حال دور کردن مردم استانها با قومیت های متفاوت ترک، لر، کرد، لک و غیره از یکدیگر است، برچسب سنگینی است که با تداوم این رویه به سازمان صدا و سیما زده خواهد شد. اینکه فردوسی پور اختلاف نظر شخصی با قلعه نویی را به مصافی با فوتبال استان اصفهان و چه بسا مردم آن تبدیل کند، اتفاقی است که در حال رخ دادن است و باید تدبیری برای آن داشت.

 

خواسته مخاطب تلویزیون رعایت انصاف و عدالت در اجرای برنامه نود است تا پایگاهی برای پیشرفت این رشته باشد؛ نه محلی برای ایجاد تفرقه و انشقاق در میان هواداران دو آتشه و تیم‌های پرطرفدار!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار