سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: سریال کارت‌های ملی هوشمند در صورت مفقودی باطل و کارت فاقد اعتبار می‌شود.
کد خبر: ۶۹۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ 13 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از تیتر شهر، کارت ملی یا به عبارت دیگر سند هویتی از جمله اسناد کاربردی است که معمولا افراد برای انجام کارهای اداری یا به طور کل کارهای روزانه اجتماعی به آن نیازمند هستند.کارتی که این روزها در راستای تحقق شعار دولت الکترونیک هوشمند شده و کاربردهای فراوانی دارد.اگرچه حفظ و نگهداری و مراقب از آن از اهمیت بالایی برخوردار است اما براساس گفته سخنگوی سازمان ثبت‌احوال همین ویژگی هوشمندی کارت باعث شده تا در صورت مفقودی امکان سوءاستفاده از کارت وجود نداشته باشد.

 

سیف‌الله ابوترابی در این باره اظهار کرد: افرادی که کارت ملی هوشمندشان را به هر دلیلی گم کرده‌اند بایستی مستقیما به ادارات ثبت‌احوال مراجعه کرده و نسبت به دریافت کارت جدید اقدام کنند.در حقیقت افراد بایستی ابتدا با مراجعه به ثبت‌احوال، مفقودی کارت ملی هوشمندشان را اعلام کنند و پس از آن برای دریافت کارت جدید ثبت‌نام کنند.

 

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال ادامه داد:یکی از ویژگی‌های کارت ملی هوشمند این است که حتی اگر گم هم شود کسی نمی تواند از آن سوءاستفاده کند. یعنی پس از اعلام مفقودی کارت ملی، سریال کارت مفقودی در ثبت‌احوال باطل و کارت فاقد اعتبار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار