خوردن صبحانه می تواند باعث بروز عوارضی مانند دیابت و بیماری خطرناک دیگری شود پس تا می توانید مواد مغذی در صبحانه تان بگنجانید.
کد خبر: ۶۹۰۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 13 December 2018

تابناک رضوی به نقل از تیتر شهر: صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی است که نباید از دست بدهیم. این یک نیاز برای تمام سنین و برای داشتن بدنی خوب است. به این دلیل است که بدن به منبع انرژی نیاز دارد تا کل روز را خوب کار کند. عوارض نخوردن صبحانه

 

بهترین زمان برای صرف صبحانه یک ساعت پس از بیدار شدن از خواب است. خوردن صبحانه به ما انرژی بیشتری می دهد چون ما انرژی زیادی برای انجام فعالیت های خود داریم.

 

اگر ما صبحانه را از دست بدهیم، قادر به انجام بهترین کار خود نخواهیم بود و از مشکلات مختلف سلامتی رنج می بریم. صرف صبحانه به عنوان بخشی از عادات سالم و سبک زندگی ما در کاهش خطرات سلامتی غیر منتظره به ما کمک خواهد کرد.

 

 

1. پایین آمدن درک

 

صبحانه نه تنها برای حمایت از فعالیت های فیزیکی ما ضروری است، بلکه برای عملکرد مغز ما نیز ضروری است. اساساً مغز ما به تغذیه، مخصوصا به گلوکز نیاز دارد تا به بهترین شکل کار کند. کمبود عرضه مواد مغذی مغز ما می تواند عملکرد مغز ما را کاهش داده و باعث شود که ما مشکل در تمرکز داشته باشیم.

 

بنابراین، کودکان به شدت ملزم به خوردن صبحانه قبل از مدرسه هستند، چون نخوردت صبحانه باعث می شود که آن ها نتوانند مسائل را به طور موثر حل کنند. با این حال، ما باید در انتخاب منوی صبحانه خود انتخابی داشته باشیم، چون غذا با کالری بالا گزینه خوبی برای صبحانه نیست.

 

براساس تحقیقات، مصرف کالری بالا برای صبحانه می تواند عملکرد مغز ما را کاهش دهد. سبزیجات گزینه خوبی برای صبحانه هستند.

 

 

 

2. خلق و خوی بد

 

افراد با الگوی غذایی خوب روحیه خوبی هم دارند. افرادی که اغلب صبحانه شان را نمی خورند، روحیه نوسان داری را تجربه خواهند کرد که به خاطر قند خون پایین آن ها است. این یکی از عوارض جانبی نخوردن صبحانه است.

 

 

3. چاقی

 

صبحانه برای تمام روز گرسنگی ما را کنترل می کند. صبحانه ناقص به این معنی است که ما "روزه" هستیم. این امر قطعاً تعادل قند خون و تولید انسولین را که در نهایت ما را برای رنج بردن از چاقی به ارمغان می آورد، مختل می کند. در نهایت، ما نیز از مشکلات جدی سلامتی مانند دیابت،ناباروری و بیماری های قلبی رنج می بریم.

 

افرادی که زیاد صبحانه نمی خورند تمایل دارند غذای زیادی را هنگام نهار بخورند چون آن ها احساس گرسنگی بیش از حدی دارند. بنابراین آن ها مقدار زیادی چربی و کالری مصرف می کنند. حتی جذب کالری افرادی که صبحانه نمی خورند، 100 بیشتر از افرادی است که صبحانه منظمی دارند.

 

این حقیقت توسط چندین مطالعه ثابت شده است که نشان می دهد چاقی در افرادی که صبحانه نمی خورند، 4 برابر بیشتر از افرادی است که به طور منظم صبحانه می خورند.

 

 

4. کاهش متابولیسم

 

صبحانه ناقص، عادت غذایی بد را ایجاد می کند. ما اغلب می خواهیم غذای سریع بخوریم تا ما را به سرعت سیر کنند. علاوه بر آن، سوخت و ساز و ساز ما کاهش می یابد. ما نمی توانیم حداکثر تلاش خود را انجام دهیم، چون هر دو فعالیت فیزیکی و مغزی ما نمی تواند به خوبی کار کند.

 

5. کاهش سیستم ایمنی

 

براساس مطالعه ای، نخوردن صبحانه می تواند سیستم ایمنی ما را کاهش دهد به طوری که ما مستعد بیماری های باکتریایی و ویروسی از قبیلآنفولانزا و سرفه شویم. این به این دلیل است که هورمونی که سلول های ایمنی مان را فعال می کنند، کاهش می یابد. بنابراین صبحانه برای مبارزه با ویروس و باکتری ها مهم است.

 

 

6. گاستریت

 

گاستریت یا ورم معده اغلب برای افرادی رخ می دهد که صبحانه نمی خورند و یا اینکه صبحانه را در یکی از الگوی غذایی خود قرار نمی دهند. گاستریت ناشی از گازی است که به طور مداوم توسط معده تولید می شود. شکم ما به کار خود ادامه می دهد، اگرچه هیچ ورودی غذایی در آن وجود ندارد. در نتیجه، ما احساس می کنیم که شکممان در حال چرخش است. این را گاستریت می نامند.

 

7. سندروم متابولیسم

 

برای نوجوانان، نخوردن صبحانه نه تنها عملکرد مغز آن ها را کاهش می دهد، بلکه آن ها را وادار می کند تا وقتی بزرگ شدند از سندروم متابولیسم رنج ببرند. سندرم متابولیسم یک اختلالی است که بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری قلبی و دیابت را تحریک می کند.

 

 

8. میگرن

 

اگر فکر می کنید که زیاد از میگرن رنج می برید، نباید صبحانه را از دست بدهید. صبحانه ناقص می تواند قند خون را کاهش دهد. این شرایط موجب بالا رفتن فشار خون خواهد شد که در نهایت باعث رنج کشیدن ما از میگرن می شود.

 

9. کاهش عملکرد قلب

 

برخی از محققان به این نتیجه رسیدند که نخوردن صبحانه به رنج بردن ازحمله قلبی ارتباط دارد. این ریسک در افرادی که صبحانه را در الگوی غذایی خود قرار داده اند، کمتر است. بنابراین، به شدت توصیه می شود که برای جلوگیری از خطر فشار خون و انسداد شریانی صبحانه صرف کنند.

 

 

عوارض نخوردن صبحانه برای قلب

 

عوارض نخوردن صبحانه برای خانم ها

 

10. نامنظمی پریود

 

دانش آموزانی که با پدر و مادرشان زندگی نمی کنند اغلب صبحانه نمی خورند. این کار آن ها را در معرض خطر بی قاعدگی پریود قرار می دهد. این همچنین شامل گرفتگی های قاعدگی نیز می شود.

 

11. جلوگیری از دیابت

 

نخوردن صبحانه خطر ابتلا به دیابت را بالاتر می برد. این مطالعه نشان داده که افرادی که صبحانه می خورند، 32 درصد کم تر از دیابت رنج می برند. این به این دلیل است که افرادی که اغلب صبحانه را از دست می دهند مقاومت بیشتری نسبت به انسولین دارند. مقاومت انسولین، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.

 

 

عوارض نخوردن صبحانه برای بیماری دیابت

 

12. کاهش کیفیت زندگی

 

صبحانه می تواند ما را فعال و سالم تر کند که در نهایت کیفیت زندگی ما را بالا می برد. براساس مطالعه ای، بیشتر افرادی که تا 100 سالگی زندگی می کنند، کسانی هستند که به طور مرتب صبحانه می خورند. علاوه بر آن، افرادی که همیشه صبحانه می خورند تمایلی به انجام رفتارهای منفی که به سلامتی آن ها آسیب می زنند ندارند، مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن مشروبات الکلی.

 

اهمیت خوردن صبحانه ای کامل و مقوی و عوارض نخوردن آن

 

از آنجا که صبحانه برای سلامتی ما بسیار مهم است، به شدت توصیه می شود که آن را از دست ندهیم. مهم نیست که چقدر مشغول هستیم، باید وقت خود را صرف صبحانه خوردن کنیم. برای منوی صبحانه، تمایل داریم منوی راحتی را آماده کنیم. ما می توانیم منوی صبحانه خود را با هم ترکیب کنیم تا از ملالت و یکنواختی اجتناب کنیم.

 

به عنوان مثال می توانیم یک تخم مرغ و یک موز، تخم مرغ با سبزیجات، شیر و نان، بلغور جو و شیر و غیره را با هم ترکیب کنیم تا بتوانیم منوی صبحانه خود را تازه کنیم. صبحانه نخوردن چیز ساده ای است. با این حال، تاثیر آن ساده نیست. همچنین باید در انتخاب منوی صبحانه دقت داشته باشیم. غذا باید مغذی باشد.

 

 

شیر:

 

شیر به عنوان منبع تغذیه مشهور است. شامل ویتامین و پروتئین است. علاوه بر این، کلسیم و آمینو اسید در شیر برای رشد فرآیند خوب است. قرار دادن شیر به عنوان یکی از اجزای منوی صبحانه، گزینه خوبی است، چون انرژی بیشتری برای بدن ما به ارمغان می آورد.

 

تخم مرغ:

 

تخم مرغ برای بینایی ما، گردش خون و الاستیسیته ظاهری ضروری است. زرده حاوی لوتئین است. اگر به طور منظم مصرف شود، از مشکلات بینایی جلوگیری می کند و باعث می شود که چشم ما سالم تر شود. تا زمانی که به درستی مصرف شود، زرده برای خون ما مفید است و خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

 

 

عوارض نخوردن صبحانه ای کامل و مقوی

 

عوارض نخوردن صبحانه ای که می تواند باعث تناسب اندام شود

 

نان:

 

نان برای صبحانه ما سودمند است. نان حاوی گلوکز و فیبر بالایی است. گلوکز یک کربوهیدرات ساده است که به راحتی توسط بدن ما جذب می شود تا میزان قند خون را افزایش دهد. قند خون برای مغز و اعصاب سوخت است. هم چنین به عنوان تولید انرژی عمل می کند. نان گندم برای صبحانه بهترین است.

 

میوه ها و سبزیجات:

 

میوه ها و سبزیجات حاوی مواد معدنی مختلف و ویتامین هستند که برای سالم نگه داشتن ما مفید هستند. خوردن میوه و سبزی در صبحانه انتخاب خوبی است. علاوه بر این میوه و سبزیجات غنی از فیبر هستند که برای سیستم گوارشی ما و نیز یک آنتی اکسیدان مفید است.

 

 

عوارض نخوردن صبحانه به همراه میوه و سبزیجات

 

سرلاک:

 

سرلاک نوعی غذایی است که هضم آن طولانی تر است. بنابراین، این کار ما را طولانی تر سیر نگه می دارد. اگر رژیم غذایی دارید، این کار به شما کمک می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار