رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:پاسخ لری آذری جهرمی به یک کاربر توییتر/معاون رئیسی جوابِ معاون روحانی را داد/باهنر: مردم فکر می‌کنند همه دزد هستند/غیبت ۱۴ عضو مجمع تشخیص در جلسه امروز و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۹۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۷ 15 December 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتصاب داماد‌ها در پست‌های مدیریتی؛ اینبار داماد احمد خاتمی

یک فعال رسانه‌ای اصولگرا در توییتر خود با صحه گذاشتن بر خبر انتصاب داماد رییس جمهور به‌عنوان معاون وزیر کار، نوشت که علاوه بر آن داماد حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی نیز به سمت مشاور نوبخت در سازمان برنامه و رییس حوزه‌ی ریاست منصوب شده است. به گزارش انصاف نیوز، سید حسین میرخلیلی، مشاور محمد باقر نوبخت و رییس حوزه‌ی ریاست در سازمان برنامه و بودجه است که گفته می‌شود داماد حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی است. آقای خاتمی در پاسخ به این سوال تلفنی انصاف نیوز که «آیا اینکه آقای میرخلیلی داماد ایشان است را تایید می‌کند؟»، گفت: «از خودشان بپرسید.» پدر سید حسین میرخلیلی نیز چند دور نماینده‌ی اصولگرای میناب در مجلس شورای اسلامی بوده است. مجید رفیعی فعال رسانه‌ای اصولگرا در توییتر خود نوشته بود:«ظاهرا هم انتصاب داماد روحانی به عنوان معاون وزیر درست بوده و هم خبر آمد که داماد سید احمد خاتمی رییس دفتر سازمان برنامه و بودجه و مشاور نوبخت شده است #برنامه_ریزی_منطقی»حجت‌الاسلام سیدحسین میرخلیلی، متولد سال ۶۰ پیش از این در سمت معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان اوقاف حضور داشته است.
 
پرویز کاظمی و علی بخشایش آزاد شدند

«پرویز کاظمی» رییس هیات مدیره‌ی اسبق بانک سرمایه که چندی پیش همراه با «علی بخشایش» مدیرعامل اسبق همین بانک بازداشت شده بودند چهارشنبه‌ی گذشته از زندان آزاد شده است.کاظمی در گفتگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: «به قید وثیقه آزاد شده‌ام» البته آقای کاظمی از میزان این وثیقه حرفی نزد و تنها در پاسخ به سوالی در این مورد گفت که «کم بوده، زیاد نیست». کاظمی در پاسخ به اینکه اتهامات چه بوده است، گفت: «دیگر حل شده، نمی‌خواهد واردش شوید. شاید فعلا صلاح نباشد که بگویم.» پرویز کاظمی در پاسخ به اینکه پرونده در چه وضعیتی است گفت: «هنوز بسته نشده است، اما انشاالله به‌زودی این سوءتفاهم‌ها برطرف می‌شود.» همچنین آقای کاظمی درباره‌ی علی بخشایش که همراه با او بازداشت شده بود گفت که او هم آزاد شده است. / انصاف نیوز
 
"روزنامه دولت" هم از "مشاور روحانی" شاکی شد

روزنامه دولت با انتشار مطلبی با عنوان "موقعیت شناسی موافقان" به سخنان اخیر آشنا واکنش نشان داد. ایران نوشت: وجود برخی اختلاف نظر‌ها در دولت طبیعی است بخصوص که جنس دولت اعتدال – نه اصولگرا است و نه اصلاح‌طلب- همچنین اقتضایی دارد. مهم، اما هماهنگی در تصمیم‌گیری‌هاست و البته تراوش صدای واحد از درون آن که القای ناهماهنگی نکند. به نظر می‌رسد رئیس جمهوری هم در انتخاب همکاران خود نسبت به این مهم اهتمام داشته که مدیران ارشد کابینه باید سیاست‌های اعلامی دولت را قبول داشته باشند. در چند روز گذشته مصاحبه حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری سوژه داغ و مناسبی بود برای برخی رسانه‌های منتقد دولت که القای اختلاف نظر در دولت را برجسته کنند. آشنا در آن مصاحبه مسائلی را در مورد برخی اعضای دولت و همچنین چهره‌های سیاسی طرفدار دولت بیان کرد که قاعدتاً طبیعی بود با واکنش آن‌ها هم روبه‌رو شود. این وضعیت بخصوص در شرایطی که کابینه تمرکز اصلی خود را متوجه مواجهه با اعمال فشار‌های خارجی و تدبیر برای حل مشکلات کرده است، هم می‌تواند برهم زننده این تمرکز باشد و هم به لحاظ سیاسی در حکم پاس گل دادن به رقبا و مخالفان داخلی باشد. اگر چه دولت از طرح انتقادات ابایی ندارد و شخص رئیس جمهوری هم اخیراً در جلسه با وزیر و مدیران وزارت راه و شهرسازی توصیه‌ها و انتقاد‌هایی را به مجموعه این وزارتخانه داشت، اما حساب این نقد‌ها که به منزله شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکار برای حل آنهاست، جداست و نه تنها مضر نیست که مفید هم هست. اما در ضرورت پرداختن به برخی مسائل گاه شخصی که خیر و ثواب ملی در آن نیست، تردید است. مضاف بر اینکه برخی انتقاد‌ها و حتی گلایه‌های اینچنینی را می‌توان رودر رو و با صراحت و شفافیت بیشتر بیان کرد بدون آنکه نیازی به رسانه‌ای شدن باشد. به هر روی جبهه منتقدان و حاشیه‌سازان دولت این روز‌ها به اندازه کافی تحرک دارد که نیازی به گشودن جبهه‌ای در درون دولت و حامیان آن نباشد.
 
انتقادات تُند و تیز دولت از احمدی‌نژاد

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: مردم خوب می‌دانند کسی که این همه مشکلات را برای ما ایجاد کرد و این همه تحریم‌ها را به وجود آورده است. سید محمود واعظی در گفتگو با ایلنا، درباره پیشنهاد احمدی‌نژاد درباره چند برابر شدن یارانه‌ها، گفت: این مسئول سابق کشور حرف‌های مختلفی می‌زند. اگر شما همه حرف‌های او را در نظر بگیرید اولا بسیار متضاد است دوم این که با عملکرد گذشته خود او در تناقض است. رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: این فرد یک عوام‌فریبی را شروع کرده است و فکر می‌کند در شرایطی که یک جنگ اقتصادی شروع شده است و قبول هم داریم قشری از مردم در مذیقه هستند، می‌تواند با شعار و این طور مسائل خود را مطرح کند. وی با بیان اینکه عملکرد آن دولت و قول‌هایش را دیدیم، بیان کرد: امروز که بعد از گذشت سال‌ها به استان‌های مختلف می‌رویم، مشاهده می‌کنیم که هنوز در استان‌های مختلف پروژه‌هایی که دولت این فرد با رقم‌های بالایی قول داده، هنوز کلنگ‌زنی هم نشده است. واعظی گفت: مردم ما مردم آگاهی هستند و می‌دانند کسی که این گرفتاری را به وجود آورد، تحریم را برای ما ایجاد کرد و روابط ما را با کشور‌های همسایه بهم زد چه کسی است. رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز گروه‌های سیاسی حامی ایشان بر ضدش شده‌اند، حداقل هم‌فکران خودش که باید قبولش داشته باشند همچین حسی را دارند.
 
نماینده رهبر انقلاب بدون محافظ شخصی در بازار

تصویری از آیت‌الله عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان قزوین بدون محافظ و حتی همراه در بازارچه سپه و در حال خرید شخصی و گفتگو با مردم و رسیدگی به مشکلات آنان.
 
انتصاب داماد‌ها در پست‌های مدیریتی!/
 
 
پاسخ لری آذری جهرمی به یک کاربر توییتر

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات طی توییتی پیرامون دو کلاهبرداری رایج فضای مجازی را آگاه سازی کرد. یک کاربر توییتر زیر پست آذری جهرمی به زبان لری نوشت: ما اینچنین آگاه سازی میکنیم که به گوش شما که مسئول هستید برسد، شما آگاه سازی میکنید برای چه کسی؟ما برای تو می‌زنیم تو برای کی میزنی؟

وزیر ارتباطات همچنین پاسخ انتقاد یک کاربر توییتر را به زبان لری اینگونه داد: آگاه سازی میکنم برای همتون که یه مشت آدم بی خبر گوشتان را نبرند، ایشالله شما مسئولیت شناس باشید به بقه هم بگویید تا کلاه سرشان نرود.
 
معاون رئیسی جوابِ معاون روحانی را داد

سیدنظام الدین موسوی دبیرکل انجمن روزنامه نگاران مسلمان در گفتگو با فارس، در واکنش به سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اظهارات حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: آقای واعظی گفته اند انتخابات در اردیبهشت ۹۶ تمام شد و الان دیگر وقت این حرف‌ها نیست، در حالی که اظهارات آقای رئیسی ربطی به انتخابات نداشت و انتقاد به یک رویکرد کلان تخریبی در حوزه سیاسی است که متاسفانه سال‌هاست توسط آقای رئیس جمهور و برخی اطرافیان و حامیان ایشان دنبال می‌شود. وی تصریح کرد: آقای روحانی و حلقه حامیان ایشان چه در دولت یازدهم، چه در ایام انتخابات ریاست جمهوری و چه در همین ماه‌ها و هفته‌های اخیر، هرگاه قصد دارند پروژه‌های مدنظر خود را پیش ببرند، یک بازی دوقطبی سازی و رقیب هراسی راه می‌اندازند و تلاش می‌کنند با ترساندن مردم از طرف مقابل، ایده‌های خود را عملیاتی کنند. معاون ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به ایجاد فضای دوقطبی سنگین در ایام تصویب برجام در دولت یازدهم، گفت: رئیس جمهور و طیف حامی ایشان با حمله شدید به منتقدان برجام آن‌ها را کاسبان تحریم، مخالفان مذاکره و طرفداران قطع رابطه با دنیا می‌خواندند و مدعی بودند که با برجام همه مشکلات مردم حل می‌شود. وی افزود: در ایام انتخابات ریاست جمهوری نیز شاهد بودیم که همین جریان فضا را به سمت چه ادبیات قطبی شده‌ای منحرف کرد. در حالی که آقای روحانی هیچ ایده مشخص و روشنی برای اداره کشور ارائه نکرد، صرفا بر حمله به رقبا با ادبیات تخریبی بی سابقه و کذب آلودی تمرکز کرد که نمونه‌های آن ادعای دیوار کشی خیابانی و بروز جنگ با کشور‌های دیگر و افزایش قیمت دلار تا ۵۰۰۰ تومان بود.
 
باهنر: مردم فکر می‌کنند همه دزد هستند

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: فساد داریم، اما مردم فکر می‌کنند که همه دزد هستند. ۲۰۰ مدیر نجومی بگیر پیدا شد و مردم فکر میکنند همه مدیران نجومی بگیرند. اکارآمدی هم که همینطور به هرکس می‌رسیم می‌گوید ناکارآمدی همه جای مملکت را گرفته است. محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی با بیان اینکه امروز ۶۸ درصد جمعیت کشور بعد از انقلاب به دنیا آمدند، اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت کشور امام و جنگ و دفاع مقدس را درک نکردند و آن‌ها امروز حق دارند که سوال کنند، شما برای ما چه کردید؟، اگر انقلاب نمی‌کردید چه اتفاقی می‌افتاد که تاکنون نیافتاده است؟. وی با بیان اینکه باید کارنامه عالمانه و عادلانه از عملکرد نظام در ۴۰ سال گذشته داشته باشیم، گفت: در این ۴۰ سال دولت‌های مختلفی آمده و رفته اند و همه در هر آنچه رقم خورده شریک بوده اند.
 
حمایت وزیر احمدی‌نژاد از رحیم‌پور ازغدی

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حمایت از مواضع حسن رحیم‌پور در تریبون نمازجمعه گفت: مسئولین باید صعه صدر و تحمل خود را افزایش بدهند و توقع نداشته باشند که در خطبه‌های نمازجمعه یا در سخنان قبل از خطبه‌ها، برخی افراد فقط از آن‌ها تعریف و تمجید کنند. سیّد محمّد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با فارس به اشاره به سخنان روز گذشته حسین رحیم‌پور ازغدی در پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران گفت: از اینکه شخصیتی مثل آقای رحیم‌پور در نمازجمعه حضور پیدا کند، ولو اینکه نقد‌هایی صریح و به نظر برخی‌ها تند هم مطرح کند، باید استقبال کرد؛ چرا که این مباحث باید در جامعه مطرح شود و اگر کسانی پاسخ و توضیحی دارند می‌توانند به نمازجمعه بیایند و پاسخ خود را مطرح کنند. وی با بیان اینکه نمازجمعه جایی نیست که در آن نسبت به مسائل جامعه و ضعف‌ها بی‌تفاوت باشیم، تصریح کرد: می‌طلبد افرادی مثل آقای رحیم‌پور در نمازجمعه حضور پیدا کنند و چنین مباحثی را مطرح کنند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، اظهارات رحیم‌پور درباره شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را بحق و درست دانست و تصریح کرد: انتظاری که از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد، بیش از آن چیزی است که این شورا از خود نشان می‌دهد. اینکه تا کنون حتی یک جلسه هم برای اجرا شدن نقشه مهندسی فرهنگی کشور برگزار نشده، باید گفت: پس این همه زحمت برای چه کشیده می‌شود؟ برای اینکه سندی بالادستی تنظیم و به بایگانی سپرده شود؟!
 
غیبت ۱۴ عضو مجمع تشخیص در جلسه امروز

در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله جنتی، ۱۴ عضو این نهاد حضور نداشتند. جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز برگزار شد. در این جلسه، در غیبت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله احمد جنتی ریاست جلسه را برعهده داشت. از جمله موارد بررسی شده در این جلسه مجمع، اصلاح قانون پول شویی اختلافی بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود. این جلسه در غیبت ۷ نفر از اعضای حقیقی مجمع از جمله آیت‌الله هاشمی شاهرودی، آیت‌الله ابراهیم امینی، آیت‌الله موحدی کرمانی، شیخ حسن صانعی، محمود احمدی نژاد، علی‌اکبر ناطق‌نوری و صادق واعظ‌زاده برگزار شد. همچنین از اعضای حقوقی مجمع، حسن روحانی رئیس‌جمهور و آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه حضور نداشتند. از ۶ تن از فق‌های شورای نگهبان نیز تنها آیت‌الله جنتی در این جلسه حضور داشتند.

کدخدایی: شورای نگهبان در جای خود محکم می‌نشیند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان جای مجمع و مجلس ننشسته است ولی در جای خود محکم می‌نشیند و بر اساس اختیارات و وظایف خود جایگاه خود را حفظ می‌کند.عباسعلی کدخدایی در همایش ایران و لوایح چهارگانه FATF که در دانشکده حقوق شهید بهشتی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت:‌ از چند توافق که وزارت اقتصاد وقت با مقامات در خصوص FATF داشته 4 مورد به مصوبه داخلی ایران مربوط می‌شد که از جمله آنها می‌توان به پولشویی، مبارزه با تامین مالی تروریسم و توافقنامه پالرمو و CFT اشاره کرد.وی افزود: قانون مبارزه با پولشویی دارای اشکالاتی بود که در نهایت نظر شورای نگهبان تامین شد اما یکسری موارد باقی ماند که به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: امروز هم اولین جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی ایرادات مربوط به پولشویی تشکیل شد.

«دولت» خبر انتصاب داماد روحانی در وزارت صمت را تایید کرد

پس از انتشار اخباری در فضای مجازی از انتصاب کامبیز مهدی‌زاده، داماد رییس‌جمهور به عنوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دقایقی قبل سایت اطلاع رسانی دولت نیز این خبر را تایید کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار