مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فارغ التحصیلان هنرستانی از این پس می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند گفت: در صورتی که داوطلبان بخواهند از امتیاز «سابقه تحصیلی» برخوردار شوند باید در امتحانات نهایی مربوط به زیرگروه انتخابی شان شرکت کنند.
کد خبر: ۶۹۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 16 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، محسن حسینی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ۱۲ ساله شدن دوره تحصیل در فنی و حرفه‌ای از سال جاری اظهار کرد: طبق اعلام شورای سنجش و پذیرش دانشجو،  فارغ التحصیلان هنرستانی از این پس می‌توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

 

وی افزود: در صورتی که داوطلبان بخواهند از امتیاز «سابقه تحصیلی» برخوردار شوند، باید در امتحانات نهایی مربوط به زیرگروه انتخابی شان شرکت کنند.

 

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به عنوان مثال اگر یک دانش‌آموز هنرستانی بخواهد در کنکور ریاضی فیزیک شرکت کند و در دانشگاه مهندسی بخواند، در صورتی که مایل باشد ۳۰ درصد تاثیر مثبت سابقه تحصیلی را برای خود ایجاد کند، باید در امتحانات نهایی گروه ریاضی شرکت کند گفت: بطور میانگین امتحان حدود ۱۰ درس در رشته‌های نظری پایه دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود.

 

حسینی مقدم ادامه داد: البته اگر دانش‌آموزی نخواهد از تاثیر مثبت سوابق تحصیلی استفاده کند مشکلی نیست و هیچ الزامی وجود ندارد و اختیاری است. احتمالا اغلب بچه‌ها هم امتحان نهایی نخواهند داد زیرا  به قدری صندلی خالی داریم که بسیاری از داوطلبان می‌توانند براحتی در دانشگاه قبول شوند.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا امتحانات پایه دوزادهم فنی و حرفه ای به صورت نهایی برگزار نخواهد شد؟ اظهار کرد: دروس ما مبتنی بر شایستگی و به صورت پودمانی است و در خرداد ماه آخرین پودمان برگزار می‌شود. از آن سو به دنبال آن هستیم تا جایی که امکان دارد هنرستانی‌ها در مقطع کاردانی بدون کنکور وارد رشته‌های مختلف بشوند، به همین علت دیگر امتحان نهایی را برای فنی و حرفه‌ای‌ها برگزار نمی‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار