مسول گروه برنامه‌ریزی‌های کلان دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان:
مسول گروه برنامه‌ریزی‌های کلان دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان از تصویب ۷ رشته تخصصی برای سطح ۲ و ۳ حوزه علمیه خراسان در مقطع تخصصی از سوی کمیسیون تخصصی آموزش این شورا خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ 16 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام حسن بوژمهرانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پیرامون تصویب ۷ رشته مقطع تخصصی سطح ۳ و ۳ حوزه در جلسه ۸۵ کمیسیون تخصصی آموزش شورای عالی در ۲۲ شهریور ماه ۹۷ مقرر شد رشته‌های تخصصی تصویب شده در شورای برنامه‌ریزی سابق با تطبیق بر مصوبه شماره یک در شصت و هشتمین جلسه شورای عالی حوزه علمیه خراسان، برای یک دوره از آغاز سال تحصیلی جدید اجرا شود.

وی افزود: دروس عمومی مقطع تخصصی در قالب دوره‌های ۴ ساله، آماده شده است و اکنون ۷ رشته مقطع تخصصی سطح ۲ و ۳ پیوست شورای برنامه‌ریزی سابق با عناوین فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، علوم و معارف حدیث، فلسفه و کلام اسلامی، تبلیغ، کلام اسلامی و ادبیات عرب، تطبیق داده شده و برای یک دوره از آغاز سال تحصیلی جدید آماده اجراست.

مسول گروه برنامه‌ریزی‌های کلان دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این مصوبه کمیسیون تخصصی آموزش در جلسه هشتادم شورای عالی مورخ ۱۸ مهر ماه ۹۷ بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: این موضوع برای یک دوره ۴ ساله اجرا می‌شود و پس از بررسی محتوای این رشته‌ها در کمیسیون تخصصی آموزش، ادامه برگزاری دوره های بعدی آن بلامانع است.

بوژمهرانی گفت: حوزه علمیه خراسان در راستای حرکت تحولی انقلابی و امر تحول، حرکت رو به جلویی داشته است و باید تلاش کنیم تا تحول به نحوی ایده‌آل صورت بگیرد و حوزه در راستای تحول مورد نیاز نظام و جامعه اسلامی به‌صورت حرکت‌های درون‌زا و دانشی فعالیت‌هایی را آغاز و جهت دهی کرده که در این مسیر قرارگاه‌های علمی و دانشی تاسیس شده و شروع به فعالیت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار