فرمانده انتظامی کاشمر گفت: با وجود اینکه استفاده از کلاه ایمنی تا 60 درصد در کاهش فوتی‌ها تاثیرگذار است اما 75 تا 80 درصد موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۶۹۱۵۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴ 16 December 2018

به گزارش تابناک رضوی به نقل از ایسنا، ابوالقاسم باقری ظهر امروز در حاشیه اجرای طرح برخورد با موتورسواران متخلف به ایسنا گفت: برخی موتورها از دو سال قبل در پارکینگ هستند. 

 

وی از رشد 7 درصدی آمار توقیف موتورسیکلت‌های متخلف در 9 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: بیشترین علت توقیف موتورسیکلت‌های متخلف به دلیل همراه نداشتن کلاه ایمنی، نداشتن گواهینامه و حرکت در خلاف جهت بوده است.

 

باقری افزود: به دلیل اینکه برخی موتورسیکلت‌های توقیفی تا 700 هزار تومان خلافی دارند و همچنین فاقد بیمه نیز هستند و از سویی ارزش خود موتور شاید 500 تا 600 هزار تومان بیشتر نباشد به همین دلیل وقتی موتورسیکلتی توقیف می‌شود صاحبان آن‌ها برای ترخیص بسیار کم مراجعه می‌کنند.

 

باقری توقیف موتور سیکلت‌ها را در کاهش تصادفات بسیار تاثیرگذار ذکر کرد و گفت: به رغم اینکه استفاده از کلاه ایمنی تا 60 درصد در کاهش فوتی‌ها تاثیر گذار است اما 75 تا 80 درصد موتورسیکلت‌سواران از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

 

فرمانده انتظامی کاشمر عنوان کرد: در گذشته به 70 هزار موتور سیکلت در کاشمر کارت سوخت داده شده است، در همان زمان 10 هزار موتور سیکلت دیگر بودند که پلاک‌شان قدیمی بود و به همین علت کارت سوخت به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت.

 

وی با بیان اینکه این آمار به جز موتورسیکلت‌هایی است که در چند سال اخیر خریداری شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود اکنون بالغ بر 80 هزار موتورسیکلت در کاشمر باشد.

 

باقری عنوان کرد: هرچند عدم استفاده از کلاه ایمنی در همه سنین مشهود است اما تردد در پیاده‌رو، عبور از چراغ قرمز، تک چرخ زدن و تولید صدای ناهنجار بیشتر در بین سنین 18 تا 27 سال انجام می‌شود.

 

وی گفت: تنها درصد اندکی از کسانی که موتورشان توقیف می‌شود از دستور پلیس تمکین می‌کنند و بسیاری از افراد دیگر به 4 روش توهین، تطمیع، تهدید و چانه‌زنی تخلفات را توجیه و یا با پلیس درگیری پیدا می‌کنند.

 

وی یادآور شد: اگر کسی مدعی بود یکی از ماموران راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی در هنگام اجرای قانون تخلف کرده و یا رفتار غیر قانونی داشته می‌تواند از طریق تماس با تلفن 197 و مراجعه به بازرسی یا خود فرماندهی گزارش داده تا مورد پیگیری قرار گیرد.

 

فرمانده انتظامی کاشمر اظهار کرد: هدف ما از توقیف موتور سیکلت‌های متخلف نجات جان مردم است، ما وظیفه داریم از جان مردم دفاع کرده و اجازه ندهیم عده‌ای با انجام حرکات حادثه‌آفرین جان خود و سایر مردم را به خطر بیندازند.

 

 وی گفت: شهرستان کاشمر از نظر فراوانی در کشور معروف به شهر موتورسیکلت‌سواران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار