دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد:
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد گفت: برگزاری بزرگداشت برای روز دانشجو اتفاق خوبی بود اما برگزاری  جشن صرفا با ایجاد خنده اتفاق خوشایندی نیست، با  توجه به شیوه مجوز دادن دانشگاه به برنامه‌ها می توان به این نتیجه رسید که دانشگاه مایل بود تا این روز سیاسی نباشد.
کد خبر: ۶۹۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 16 December 2018

به گزارش تابناک رضوی، بهزاد قاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه دانشجویان از ابتدا که بحث جنبش دانشجویی از سال 1320 در ایران شکل گرفت به عنوان قشر تاثیر گذار در جامعه شناخته می‌شدند، اظهار کرد: این روند تا 16 آذر 1332 که   دانشجویان صحنه گردان بودند و پیش روی چهره استعماری انگلیس و امریکا ایستادند هم قابل مشاهده بود .

 

 

این فعال دانشجویی افزود: هم چنین در تیر 78 همین قشر دانشجو جلوی حملات گازانبری وحوادث کوی دانشگاه ایستادگی کردند.

 

 

وی با اشاره به اینکه تزریق جو نا امیدی در میان دانشجویان و  تعدد مراکز و  موسسات آموزش عالی باعث شده تا دانشجویان  دیگر آن دغدغه‌های قبلی را نداشته باشند ، افزود: بنده معتقدم جنبش  دانشجویی را باید به یک درخت تنومند تشبیه کرد که به دلیل برخی سیاست‌های غلط چند سالی است  که ثمره این درخت کم شده است، همچنان تنومد و تناور است اما نتیجه آن کمتر شده که بخش زیادی از آن ناشی از سیاست‌های غلط دولت  و حتی وزارت علوم است که دانشجویان را از جو سیاست و هدفی که برای آینده کشورش دارد، خارج کرده است .

 

 

قاسمی خاطرنشان کرد: در هر جای جهان اصلاحات، انقلاب و یا دگرگونی شکل گرفته است، قطعا  یکی از تاثیرگذارترین چهره‌هایی که در آن حادثه  شرکت داشته از میان قشر دانشجو بوده است، انفعال دانشجویان باعث رواج اعمال سیاست‌های غلط  از سوی مسئولین می‌شود که به مراتب آسیب‌های اجتماعی بیشتر می‌شود.

 

 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد اظهار کرد: ما برای 16 آذر امسال  در خواست مجوز برای سه برنامه  را بیست روز پیش تقدیم هیئت نظارت بر تشکل‌ها کردیم. برای 14 آذر سخنرانی آقای دکتر صادق زیبا کلام ، 18 آذر بزرگداشت روز دانشجو با حضور مسئولان شهری و استانی  و 20 آذر هم برای حضور مصطفی تاجزاده درخواست صدور مجوز داشتیم.

 

 

وی افزود :تا دهم آذر ماه دانشگاه هیچ جوابی به ما نداد  و جلسه هیئت نظارت یا به عمد یا به  دلیل مشکلات برگزار نشد، ما تحصن 50 نفره ای را در محل دفتر ریاست دانشگاه تدارک دیدیم که ریاست دانشگاه قول  مساعدت  در زمینه برگزاری مراسم‌ها را به ما داد، در حالیکه  به ما گفته بودند برای دریافت مجوزها  برویم اما متوجه شدیم که با مجوز برگزاری سخنرانی آقای زیباکلام و آقای تاجزاده موافقت نشده و مجوز بزرگداشت نیز با تغییراتی همراه بوده که برنامه را از مسیر اصلی  کاملا دور کرده بود.

 

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: اینگونه برخوردها را تشکلی مثل انجمن اسلامی با 20 سال سابقه می‌تواند تحمل کند اما تشکلی که عمری 2 الی3 ساله دارد دغدغه کار سیاسی و تشکیلاتی از آنها گرفته می‌شود و این نوع برخورد، سیاست غلط دانشگاه نسبت به فعالیت‎های سیاسی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار